این نوشیدنی را به هیچ وجه نباید ناشتا بخورید!

کدخبر: ۴۶۸۳۰۵
اقتصادنیوز: برخی از افراد به خاطر عجله بریا سرکار رفتن به جای صبحانه به خوردن یک لیوان قوه بسنده می کنند، در صورتیکه قهوه به‌رغم فوایدی که دارد در حالت ناشتا برای بدن خوب نیست.
این نوشیدنی را به هیچ وجه نباید ناشتا بخورید!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سلامت، قهوه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست و می‌تواند در پیشگیری از سرطان‌ها نقش داشته‌ باشد. این نوشیدنی تاثیر محرک بر مغز دارد و می‌تواند حافظه و تمرکز را تقویت کند و سردرد را نیز تسکین می‌دهد. این خواص باعث شده تا بسیاری از افراد این نوشیدنی را پس از بیدار شدن از خواب انتخاب ‌کنند. اما برخلاف تصور، قهوه در حالت ناشتا برای سلامت بدن مفید نیست زیرا ترشح اسید معده را افزایش می‌دهد. اسید معده ماده‌ای است که به هضم غذاها کمک می‌کند و مقدار زیاد آن می‌تواند زمینه‌ساز ناراحتی‌های گوارشی مانند نفخ و سوزش معده ‌شود. 

این عادت در طولانی‌مدت نیز ممکن است زمینه‌ساز التهاب مخاط معده شود. علاوه بر این، کافئین روده‌ها را تحریک می‌کند و حالت ملین به‌وجود می‌آورد. برای جلوگیری از این مشکلات، توصیه می‌شود قهوه پس از صرف تکه‌ای نان کره‌ای، تخم‌مرغ، چند بادام یا هر خوراکی دلخواه دیگر میل شود. 

البته باید اشاره کرد که حتی در صورت افزودن شیر نیز عوارض مصرف ناشتا این نوشیدنی وجود دارد. البته به‌طور کلی، همزمانی مصرف قهوه و شیر توصیه نمی‌شود زیرا تانین‌های قهوه باعث می‌شود نوعی پروتئین در شیر به‌نام کازئین حالت دلمه و بسته پیدا کند که هضم کندتری خواهد داشت. بنابراین، افرادی که تمایل به‌ نوشیدن شیر و قهوه دارند، بهتر است که از شیرهای گیاهی استفاده کنند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید