واکنش روسیه به تهدید آمریکا به اعمال تحریم‌های جدید علیه این کشور

کدخبر: ۴۶۸۳۵۵
اقتصادنیوز: روزنامه نیویورک تایمز اوایل ژانویه گزارش داد که آمریکا در حال تدارک تحریم های جدید علیه روسیه است و این تحریمها از جمله می توانند بر عرضه تمام لوازم الکترونیکی مصرفی و لوازم خانگی تأثیر بگذارند.
واکنش روسیه به تهدید آمریکا به اعمال تحریم‌های جدید علیه این کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سخنگوی کرملین امروز (سه‌شنبه) گفت، تهدیدهای آمریکا در خصوص اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه به مثابه رگبار توپخانه قبل از رایزنی‌ها بر سر مساله تضمین‌های امنیتی است.

روزنامه نیویورک تایمز اوایل ژانویه گزارش داد که آمریکا در حال تدارک تحریم های جدید علیه روسیه است و این تحریمها از جمله می توانند بر عرضه تمام لوازم الکترونیکی مصرفی و لوازم خانگی تأثیر بگذارند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف‌،‌ سخنگوی کرملین خطاب به خبرنگاران گفت: "بله، در واقع، ما می بینیم که مخالفان آمریکایی ما همچنان به تهدید اعمال تحریم هایی قریب الوقوع، همچون چیزی که ورد زبانشان است، ادامه می دهند. بدیهی است که اطلاعاتی به رسانه های مختلف همچون روزنامه مذکور در مورد نوع تحریم ها تزریق می شود. من می گویم که احتمالاً این مطلب در سطح آماده سازی رگبار توپخانه اطلاعات قبل از آن دور مذاکرات که دیروز برگزار شد، قرار می گیرد.

این مقام افزود، بعید است که این تهدیدها بر هیئت روسی در رایزنی ها بر سر مساله تضمین های امنیتی تأثیر بگذارد.

پسکوف خاطر نشان کرد: البته این به شکل‌گیری چنین فضای سازنده‌ای در آستانه رایزنی‌ها کمکی نمی‌کند، اما با این وجود، این واقعیتی است که ما باید با آن روبرو شویم، هیچ چیز وحشتناکی در این مورد وجود ندارد.

دیمیتری پسکوف همچنین خاطر نشان کرد، هیچ آمادگی برای انجام گفت‌وگو بین ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و جو بایدن، همتای آمریکایی‌اش درباره تضمین‌های امنیتی وجود ندارد و اضافه کرد که کار دیپلمات‌ها ادامه خواهد داشت.

پسکوف در ادامه به خبرنگاران گفت: بدیهی است که هنوز آمادگی برای انجام گفت‌وگویی سطح بالا وجود ندارد. یک بار دیگر تکرار می‌کنم، تصویر کلی هنوز ترسیم نشده است، ساده‌لوحانه است که باور کنیم یک دور مذاکرات نتیجه جامعی در پی خواهد داشت. تاکنون دلیل زیادی برای خوش بینی وجود نداشته است، اما کارها ادامه خواهند یافت.

دیمیتری پسکوف تصریح کرد، پس از تکمیل دو دور بعدی رایزنی‌ها درباره مساله تضمین‌های امنیتی، در مورد مذاکرات بعدی روسیه و آمریکا شفاف‌سازی خواهد شد.

این سخنگوی کرملین  در پاسخ به این سوال که آیا توافقات در مورد مرحله بعدی مذاکرات تا کنون حاصل شده است، خاطر نشان کرد: دور رایزنی ها که دیروز برگزار شد، مهمترین برش از تصویر اصلی را به دست داد، اما این روند هنوز کامل نشده است و تنها چند روز دیگر تکمیل خواهد شد. و پس از آن می توان به نحوی فهمید که در کدام جهت و چگونه حرکت کنیم و آیا روند کار منطقی است یا خیر. همه چیز پس از اتمام دو دور بعدی مشخص خواهد شد.

پسکوف تاکید کرد، تصمیم گیری در خصوص خارج شدن نیروهای صلحبان سازمان پیمان امنیت مشترک از قزاقستان امر انحصاری خود این کشور است و روسیه حقی برای مداخله در آن ندارد.

پسکوف در اظهار نظر درباره بیانیه قاسم جومارت توکایف، رئیس جمهور قزاقستان در خصوص این که سربازان صلحبان مذکور دو روز دیگر شروع به خارج شدن از این کشور خواهند کرد گفت: این کاملا امر انحصاری این کشور است که درخواستش را برای این نیروها نزد سازمان پیمان امنیت مشترک ثبت کرد. این تحلیل آنهاست و ما حقی برای مداخله در آن نداریم.

این سخنگو در پاسخ به این سوال که آیا مسکو در خصوص مشارکت کشورهای خارجی در قبال وضعیت در قزاقستان اطلاعاتی دارد، بیان کرد، سرویس های ویژه روسیه اطلاعات درباره وضعیت در این کشور حوزه آسیای میانه و "تروریست‌ها" را از جانب همکاران قزاقستانی دریافت می کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید