نشست مهم کاخ سفید باغول‌های فناوری

کدخبر: ۴۶۸۹۰۲
اقتصادنیوز: کاخ سفید پس از سلسله حملات سایبری بزرگی که سال میلادی گذشته به وقوع پیوست، با مدیران شرکتهای بزرگ فناوری شامل گوگل، اپل و آمازون برای گفت و گو درباره امنیت نرم افزار دیدار می کند.
نشست مهم کاخ  سفید باغول‌های فناوری

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دسامبر پس از کشف یک آسیب پذیری امنیتی در نرم افزار کد باز Log۴j که سازمانهای سراسر جهان از آن برای دیتا لاگ در اپلیکیشن‌هایشان استفاده می‌کنند، نامه‌ای به مدیران شرکتهای فناوری ارسال کرده بود. در این نامه سالیوان خاطرنشان کرده بود چنین نرم افزار کد بازی به شکل گسترده استفاده شده و به صورت داوطلبانه نگهداری می شود و یک نگرانی امنیت ملی مهمی است.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد دیدار روز پنج شنبه که به میزبانی آن نوبرگر، معاون مشاور امنیت ملی برای فناوری نوظهور و سایبری برگزار می شود، درباره نگرانیهای پیرامون امنیت نرم افزار کد باز و نحوه بهبود آن صحبت می شود.

شرکتهای فناوری دیگری که در این دیدار حضور دارند شامل IBM، مایکروسافت و مِتا پلتفرمز (شرکت مادر فیس بوک) هستند. نمایندگان سازمانهای دولتی شامل وزارت امنیت داخلی، وزارت دفاع و وزارت بازرگانی هم حضور دارند.

امنیت سایبری اولویت اصلی دولت بایدن پس از وقوع حملات سایبری متعدد در سال میلادی گذشته است که به لو رفتن اطلاعات هزاران شرکتها و سازمانهای دولتی منجر شد. در یکی از این حملات هک که دولت آمریکا روسیه را عامل احتمالی آن معرفی کرد، نرم افزار شرکت سولار ویندز هک شد و هکرها موفق شدند به هزاران شرکت و دفاتر دولتی که از محصولات این شرکت استفاده می کردند، دسترسی پیدا کنند. هکرها به ایمیلهای وزارتخانه‌های خزانه داری، دادگستری و بازرگانی و سازمانهای دیگر دسترسی پیدا کردند.

بر اساس گزارش رویترز، تداول رو به رشد و تاثیر چنین حملاتی باعث شد دولت آمریکا سال میلادی گذشته فرمان اجرایی صادر کند که باعث تشکیل یک هیات بازبینی و استانداردهای نرم افزاری جدید برای سازمانهای دولتی شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید