به این 3 دلیل حتما چای سبز بنوشید

کدخبر: ۴۶۹۵۸۴
اقتصادنیوز:در این مقاله به خواص چای سبز برای سلامتی می پردازیم.
به این 3 دلیل حتما چای سبز بنوشید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  بهداشت نیوز، قدمت چای سبز به 5هزار سال پیش برمی گردد که به عنوان یک نوشیدنی مصرف می‌شد و در منطقه خاور دور رشد و پرورش می یافت که خواص خوبی برای سلامتی دارد. در این مقاله به خواص چای سبز برای سلامتی می پردازیم.

3 مورد از خواص چای سبز

چای سبز غنی از آنتی اکسیدان پلی فنول است

چای سبز مزیت های بیشتری نسبت به چای سیاه دارد که این مزیت ها را می توان به عدم فرآوری نسبت داد. چای سبز سرشار از پلی فنول های حفاظتی است. عمده پلی فنول ها در چای سبز، فلاونوئیدها هستند که فعالترین آنها، کاتکین ها و اپیگالاکتوکین گالات (EGCG) هستند که همانند آنتی اکسیدان های قوی عمل می کنند. آنتی اکسیدان ها از بدن در برابر بیماری محافظت می کنند و بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم هستند. آنتی اکسیدان ها را می توان در میوه ها، سبزیجات و دیگر غذاهای فرآوری نشده پیدا کرد. چای سبز که بخشی از یک رژیم غذایی متعادل است، می تواند منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها باشد.   

چای سبز می تواند عملکرد مغز را تقویت کند

چای سبز حاوی یک ترکیب فعال و مهم بنام کافئین است که یک محرک ذهنی است. چای سبز حاوی آمینواسید ال-تینین است که با افزایش فعالیت ناقل عصب بازدارنده GABA، اثر آرامبخشی را بوجود می آورد. ناقل عصب بازدارنده GABA، دوپامین و تولید امواج آلفا در مغز را که هوشیاری ذهن را تنظیم می کند، افزایش می دهد.   

چای سبز ممکن است چربی سوزی را تقویت کند

طبق برخی تحقیقات، چای سبز می تواند سرعت متابولیک را تقویت کند و چربی سوزی را بدلیل خصوصیات ترموژنیک (که بیشتر از اثر کافئین است) افزایش دهد. با این حال همه مطالعات افزایش متابولیسم را نشان ندادند و بنابراین این اثر ممکن است در افراد و در بیماری های مختلف، متفاوت باشد. 

دیگر مزیت های چای سبز برای سلامتی

بسیاری از ادعاها درمورد رابطه مصرف چای سبز با خطر کاهش سرطان تا کاهش وزن می باشد. شواهد برای حمایت از این ادعاها چندان جامع و کامل نیست. برخی از ادعاها برمبنای سنت های قدیمی مناطق شرقی است که درآن، چای سبز برای درمان علایم بیماری استفاده شده است. بدلیل مزیت های چای سبز، بیشتر محصولات این گیاه شامل فرآورده های چای سبز است. با این حال شواهد اندکی از اثربخشی این محصولات وجود دارند. اگر مایلید از چای سبز برای اهداف درمانی و طبی استفاده کنید، ابتدا با پزشکتان مشورت کنید. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید