تماس محمد مخبر با استاندار کرمان/ آماده باش فرمانداران در مناطق سیل زده

کدخبر: ۴۶۹۶۹۵
استاندار کرمان، از تداوم آماده باش فرمانداران و مدیران، فراخوان تمام دستگاههای دولتی و خصوصی و حضور نیروهای امدادی و خدماتی در مناطق سیلزده استان کرمان خبر داد.
تماس محمد مخبر با استاندار کرمان/ آماده باش فرمانداران در مناطق سیل زده

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور،  ضمن مثبت خواندن اقدامات انجام شده در مناطق سیلزده کرمان و با توجه به گزارش استاندار کرمان بر رسیدگی به خانواده هایی که منازلشان دچار آبگرفتگی شده و بسیج امکانات در این حوزه تاکید کرد.

براساس این گزارش علی زینی وند استاندار کرمان نیز در گزارش خود به تشکیل ستاد مدیریت بحران در روز گذشته و انجام اقدامات پیشگیرانه در مناطق مختلف استان کرمان در راستای کاهش خسارات ناشی از بارندگی ها اشاره کرد.

وی از تداوم آماده باش فرمانداران و مدیران، فراخوان تمام دستگاههای دولتی و خصوصی و حضور نیروهای امدادی و خدماتی در مناطق سیلزده استان کرمان خبر داد.

ستاد مدیریت بحران استان کرمان با اتکا به پیش‌بینی هواشناسی هشدار سطح قرمز و اعلام ناپایداری شامل بارش باران، برف و وزش باد به‌نسبت شدید تا اواخر هفته جاری صادر کرد و خواستار اقدامات پیشگیرانه مدیران و شهروندان شد.

 هواشناسی کرمان هفته گذشته هشدار نارنجی صادر کرده بود اما روز گذشته سطح و رنگ هشدار را تغییر داد و خواستار افزایش اقدامات پیشگیرانه و مراقبت ها شد.

این هشدار درحالی است که در سیل چندروز پیش در جنوب استان شاهد خسارت های به نسبت زیادی به زیرساخت های مختلف بودیم و میزان خسارت ها افزون بر ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام شده بود.

براساس پیش‌بینی هواشناسی بارش ها تا عصر چهارشنبه هفته جاری (۲۹ دی) تداوم خواهد داشت و باتوجه به شدت بارش ها و باعنایت به رطوبت خاک و گل و لای باقیمانده از بارش های قبل، احتمال جاری شدن سیلاب وجود دارد.

مناطق تحت تاثیر سامانه جدید بارشی از روز یکشنبه در غرب و جنوب استان شامل شهرستان های جیرفت، کهنوج، منوجان، فاریاب، رابر، بافت و پاره ای از مناطق شمال و شرق استان خواهد بود.

براساس این پیش بینی اثر مخاطره این سامانه نیز بارش باران و برف، وزش باد به‌نسبت شدید، آبگرفتگی معابر، جاری شدن آب از بالادست و سیلابی شدن مسیل ها در برخی نقاط استان بویژه در نیمه جنوبی، اختلال در تردد راه های مواصلاتی و لغزندگی سطح جاده های کوهستانی خواهد بود.

ستاد مدیریت بحران توصیه کرده که شهروندان از ترددهای غیرضرور در راه های مواصلاتی بپرهیزند و همچنین کار لایروبی رودخانه ها و مسیل ها با هدف محدود کردن اثرات سیلاب، دیواره سازی بستر رودخانه ها نیز انجام شود.

براساس این گزارش توصیه موکد شده که شهروندان از اسکان یا تردد و چرای دام در حاشیه رودخانه ها بپرهیزند؛ پاکسازی راه جریان آب مزارع و باغات نیز انجام شود.

همچنین شهروندان درصورت الزام به سفر تجهیزات مورد نیاز و شرایط خودرو از نظر کاربرد برف پاک کن، زنجیر چرخ، ضدیخ و لاستیک های خودرو را کنترل کنند و درصورت امکان از تردد در جاده های درگیر بارش بویژه در مناطق کوهستانی اجتناب کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید