خیز اُمیکرون در این استان/ 21 ابتلا و 1 نفر فوتی

کدخبر: ۴۶۹۸۲۷
اقتصادنیوز: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اعلام خبر ابتلای ۲۱ نفر به امیکرون در این استان افزود: یک پیرمرد ۹۵ ساله که دارای بیماری‌های زمینه‌ای سخت مثل بیماری شدید قندخون و قلب بوده، فوت کرد.
خیز اُمیکرون در این استان/ 21 ابتلا و 1 نفر فوتی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دکتر بهمن نقی پور روز دوشنبه، ۲۷ دی ماه، در نشست خبری، در خصوص آخرین وضعیت کرونایی استان، اظهار کرد: با تلاش تمامی مسئولان و آحاد مردم، آرامش نسبی در خصوص بیماری کرونا در استان حاکم است. میزان بستری‌ها و مرگ و میر ناشی از آن به کمترین میزان خود در دو سال گذشته رسیده اما با این وجود نگران گسترش سویه امیکرون هستیم.

وی با بیان این‌که سرعت انتشار سویه امیکرون بالاتر از سویه دلتا است، ادامه داد: این سویه باعث شده در مدت زمان کمی، وضعیت دنیا به حالت قرمز درآید و تمامی کشورهای پیشرفته درگیر شوند اما گسترش آن در ایران فعلا شدید نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر با کمک یکدیگر و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون، جلوی گسترش این بیماری در کشور را نگیریم، میزان ابتلایان به آن افزایش یافته و در مراحل بعدی، بیماران سرپایی، بستری و در آخر مرگ و میر رشد تصاعدی خواهد داشت.

نقی پور افزود: با توجه به این‌که سویه امیکرون در کشورهای پیشرفته دنیا زودتر از ما بروز داشته است، نحوه برخورد آن‌ها با این ویروس یک تجربه برای ما است. بر این اساس، آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد که تزریق دز سوم واکسن سهم بالایی در کاهش ابتلا به امیکرون دارد.

وی با بیان این‌که متاسفانه ابتلای کودکان به کرونا افزایش یافته است، ادامه داد: فعلا برنامه‌ای برای تزریق واکسن به افراد زیر ۱۲ سال نداریم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید