امارات در پی حمله انصارالله دست به دامن آمریکا شد

کدخبر: ۴۶۹۹۱۷
درخواست امارات از آمریکا برای بازگرداندن نام جنبش انصارالله یمن به فهرست تروریستی آمریکا پس از آن مطرح شد که منابع خبری دوشنبه اعلام کردند؛ ۲۰ فروند پهپاد و ۱۰ موشک بالستیک یمنی اهداف مهمی را در امارات هدف قرار دادند.
امارات در پی حمله انصارالله دست به دامن آمریکا شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا به دنبال عملیات ویژه و موفق انصارالله یمن در قلب امارات، ابوظبی خواستار "تروریستی" خواندن مجدد این جنبش توسط آمریکا شد.

به گزارش روسیا الیوم، عبد الله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات خواستار بازگرداندن نام جنبش انصارالله یمن به فهرست "تروریستی" آمریکا شد.

یک مقام اماراتی بلند پایه در این باره گفت که این درخواست در جریان تماس تلفنی عبد الله بن زاید با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود مطرح شد.

این مقام اماراتی اعلام کرد که دو طرف در این تماس تلفنی درباره بازگرداندن نام انصارالله به فهرست "تروریسم" در پی حمله اخیر به امارات رایزنی کردند.

این درخواست پس از آن مطرح شد که منابع خبری دوشنبه اعلام کردند؛ ۲۰ فروند پهپاد و ۱۰ موشک بالستیک یمنی اهداف مهمی را در امارات هدف قرار دادند.

یحیی سریع، سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در کنفرانسی خبری درباره جزئیات عملیات پهپادی در نزدیکی فرودگاه ابوظبی گفت، این عملیات موفقیت آمیز و در واکنش به تجاوزات آمریکا، عربستان و امارات صورت گرفت.

دولت آمریکا در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ در حمایت از عربستان، انصارالله یمن را در فهرست "تروریستی" خود قرار داده بود اما پس از روی کار آمدن جو بایدن، وی در این تصمیم دولت سابق بازنگری کرد و وزارت خزانه داری آمریکا ۱۶ فوریه اعلام کرد، درج نام انصارالله در فهرست "تروریسم" را لغو کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید