چهره های مشهور ایرانی که در سال 1400 فوت کردند+تصاویر

کدخبر: ۴۷۰۰۶۸
اقتصادنیوز: در سال 1400 هنرمندان بسیاری از بازیگران، کارگردانان ، نقاشان و ... به دلائل مختلفی که مهمترین آن کرونا بود، جان خود را از دست داده اند.
چهره های مشهور ایرانی که در سال 1400 فوت کردند+تصاویر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک، سال 1400 و آغاز قرن جدید برای اهالی هنر و مردم جامعه، سالی فراموش نشدنی بود چرا که بسیاری از مردم، عزیزان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادند.

در این مطلب یادی از هنرمندان درگذشته از ابتدای سال 1400 خواهیم داشت. 

آزاده نامداری 

آزاده نامداری مجری مطرح برنامه های تلویزیونی اولین هنرمندی است که در 7 فروردین 1400 در 37 سالگی درگذشت. خبر فوت و نحوه یافتن پیکر او شوک بزرگی به جامعه ایران و طرفداران او وارد کرد. علت فوت آزاده نامداری را مسمومیت دارویی اعلام کردند. 

آزاده نامداری

محسن قاضی مرادی

محسن قاضی مرادی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون 25 فروردین 1400 در 80 سالگی به دلیل مشکلات بیماری پارکینسون درگذشت. این هنرمند همسر مهوش وقاری بود که هر دو در فیلم و سریال های بسیاری نقش آفرینی کرده اند.

محسن قاضی مرادی

مسعود ولد بیگی

مسعود ولدبیگی یکی از چهره پردازان مطرح کشورکمان و پدر سحر ولدبیگی است که آثار معروفی همچون «از کرخه تا راین»، «زشت و زیبا»، «دوئل»، «مختارنامه»، «ستایش 1»، «کوچک جنگلی» و «معراجی‌ها» در کارنامه هنری خود دارد. این هنرمند 21 اردیبهشت 1400 در 85 سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.

مسعود ولدبیگی

بیژن افشار

بیژن افشار یکی از هنرمندان سینما و تلویزیون بود که در 55 سالگی بعد از ابتلا به ویروس کرونا در 20 اردیبهشت 1400 دار فانی را وداع گفت. این بازیگر در آثار مختلفی همچون «مختارنامه»، «کرگدن»، «بی گناهان»، «معمای شاه»، «شهریار» و ... نقش آفرینی کرده بود.

بیژن افشار

عبدالوهاب شهیدی

عبدالوهاب شهیدی یکی از موسیقیدانان، خوانندگان و آهنگسازان مطرح در کشورمان است که از دوران کودکی با فضای هنر آشنا شد. این هنرمند برجسته، در روز 22 اردیبهشت 1400 و در 98 سالگی بعد از تزریق واکسن کرونا دچار بیماری قلبی شده و درگذشت.

عبدالوهاب شهیدی

بابک خرمدین

درگذشت باب خرمدین یکی از اخبار شوکه کننده و پرحاشیه کشورمان بود که خبر آن در 25 اردیبهشت 1400 منتشر شد. بابک خرمدین کارگردان و فیلمنامه‌نویس بود که در 46 سالگی توسط پدر و مادرش به قتل رسید و جسد مثله شده اش توسط یکی از مامورین شهرداری پیدا شد.

بابک خرمدین

میرصلاح حسینی

میرصلاح حسینی بازیگر سینما و تلویزیون در 2 تیر 1400 و در 73 سالگی به علت بیماری سرطان حنجره دار فانی را وداع گفت. این هنرمند فقید فعالیت هنری خود را با سریال »«هزاردستان» در سال 1358 آغاز کرده و سریال «مختارنامه» و فیلم «گلوگاه»، آخرین آثار او در کارنامه هنری اش می باشد.

میرصلاح حسینی

حمیدرضا صدر 

سیدحمیدرضا صدر کارشناس و مفسر مطرح فوتبال که در زمینه نویسندگی و نقد سینما نیز چیره‌دست بود در 25 تیر1400 به دلیل بیماری سرطان در 65 سالگی دار فانی را وداع گفت. از آثار برجسته او به عنوان نویسنده می‌توان به کتاب‌های «روزی روزگاری فوتبال»، «درآمدی بر تاریخ سینمای ایران»، «پسری روی سکوها» و «نیمکت داغ» را نام برد.

حمیدرضا صدر

امیر عباس محسنی 

امیرعباس محسنی، بازیگر سینما و تلویزیون روز 28 تیرماه 1400 پس از تحمل بیماری صعب العلاج بر اثر سکته مغزی درگذشت. این هنرمند 35 ساله در آثاری همچون «پنجره»، «آسمان من»، «روبیک» و «پوپک و مش ماشالله» نقش آفرینی کرده بود.

هنرمندان درگذشته ۱۴۰۰

فرزانه معصومیان 

فرزانه معصومیان گوینده خوش صدای برنامه های رادیویی بود که در 52 سالگی به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در 12 مرداد 1400 درگذشت. این هنرمند علاوه بر گویندگی در رادیو، در دانشگاه شریف نیز به تدریس فن بیان می پرداخت.

فرزانه معصومیان

ارشا اقدسی

ارشا اقدسی یکی از بدلکاران مطرح کشورمان بود که در 39 سالگی جان خود را در همین راه از دست داد. او یکی از شاگردان پیمان ابدی بود که در صحنه‌های اکشن فیلم‌های و سریال های داخلی و بین‌المللی بسیاری حضور داشت. ارشا اقدسی در 6 مرداد، سر صحنه بدلکاری یک فیلم خارجی در بیروت دچار حادثه شده و 13 مرداد با اهدای اعضای خوددار فانی را وداع گفت.

هنرمندان درگذشته ۱۴۰۰

آیدین اُلفَت 

آیدین الفت آهنگساز مطرح کشورمان یکی دیگر از هنرمندانی است که در سال 1400 جامعه هنری را داغدار کرد. او در روز 14 مرداد 1400 به علت ابتلا به ویروس کرونا در 48 سالگی درگذشت. آیدین آلفت در زمینه های صدابرداری، طراحی صدا، خوانندگی، نوازندگی پیانو، آهنگسازی، کارگردانی تئاتر و شاعری فعالیت داشت.

آیدین الفت

امیر نیکیار

امیر نیکیار یکی از بنیان‌گذاران طنز نمایشی پس از انقلاب بود که بیش از پنج دهه سابقه فعالیت در عرصه بازیگری سینما، تئاتر و تلویزیون داشت. او با کاراکتر «آقا نیکی» میان مردم به شهرت رسید. این هنرمند روز 16 مرداد 1400 به دلیل بیماری سرطان در 69 سالگی درگذشت.

امیر نیکیار

علی سلیمانی

علی سلیمانی یکی دیگر از هنرمندانی بود که در 50 سالگی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در روز 21 مرداد 1400 درگذشت. این هنرمند از سال 1373 فعالیت هنری خود را آغاز کرده و علاوه بر بازیگری در زمینه جرا و طراحی دکور فعالیت می کرد.

علی سلیمانی

منوچهر افسری 

منوچهر افسری از بازیگران پیشکسوت کشومان بود که از سال 1357 فعالیت هنری خود را آغاز کرد. سریال «پس از باران»، «دزدان مادربزرگ»، «همسران» و «خاله سارا» از مشهورترین کارهای هنری منوچهر افسری در تلویزیون بود. این هنرمند 23 مرداد 1400 در 68 سالگی درگذشت.

منوچهر افسری

فرشته طائرپور 

فرشته طائرپور تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس مشهور ایرانی است که در 26 مرداد 1400 به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در 68 سالگی درگذشت. این هنرمند که مادر غزل شاکری بازیگر کشورمان است آثار شناخته شده ای همچون «گلنار»، «مدرسه پیرمردها»، «یکی بود یکی نبود»، «زن دوم»، «نخودی»، «پاتال و آرزوهای کوچک»، «سازهای ناکوک» و «خداحافظ دختر شیرازی» را در دوران فعالیت هنری خود به یادگار گذاشت.

فرشته طائرپور

سیامک اطلسی 

سیامک اطلسی بازیگر و دوبلور پیشکسوت کشورمان یکی دیگر از هنرمندانی است که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در روز 4 مهر دار فانی را و در 85 سالگی وداع گفت. این بازیگر در طول 5 دهه فعالیت خود در آثار بسیاری همچون «پدرسالار»، «مختارنامه»، «دلباخته»، «گلوگاه»، «سمفونی تهران»، «روز واقعه» و ...نقش آفرینی کرد.

سیامک اطلسی

فتحعلی اویسی

فتحعلی اویسی بازیگر و خواننده کشورمان بازیگر و کارگردان کشورمان بود که از سال 1357 وارد عرصه بازیگری شده و در آثار هنری بسیاری مقابل دوربین رفت. این هنرمند پیشکسوت در 13 مهر 1400 به دلیل عارضه مغزی در 76 سالگی درگذشت.

فتحعلی اویسی

عزت الله مهرآوران 

عزت الله مهرآوران بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان یکی دیگر از قربانیان ویروس کرونا بود که در 16 مهر 1400 به دلیل ایست قلبی و عارضه ریوی ناشی از ابتلا به این بیماری در 72 سالگی درگذشت. این هنرمند از دوران دبستان وارد عرصه بازیگری شده و سریال «ساخت ایران3» آخرین فعالیت او در نمایش خانگی بود که نقش آفرینی او نیمه تمام ماند.

عزت الله مهرآوران

ایران درودی

ایراندخت درودی نقاش برجسته کشورمان، یکی دیگر از هنرمندان درگذشته سال 1400 محسوب می‌شود. این بانوی هنرمند علاوه بر نقاشی، در زمینه کارگردانی، نویسندگی، نقد هنری و تدریس در دانشگاه نیز فعالیت می کرد. بسیاری از صاحب نظران، فضای آثار ایران درودی را به نقاشی‌های سالوادور دالی و ماکس ارنست تشبیه می کردند.

ایران درودی در 7 آبان 1400 به دلیل عوارض ناشی از بیماری کرونا دار فانی را وداع گفت.

ایران درودی

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید