5 پیش‌بینی‌ مهم بیل گیتس از رویدادهای سال ۲۰۲۲

کدخبر: ۴۷۰۲۹۳
اقتصادنیوز: از نگاه بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت، در سال ۲۰۲۲ اتفاقات خوب زیادی رخ خواهد داد. از جمله این که همه‌گیری کرونا که یکی از بدترین پاندمی‌های چند قرن اخیر بوده، در سال ۲۰۲۲ به پایان خواهد رسید.
5 پیش‌بینی‌ مهم بیل گیتس از  رویدادهای سال ۲۰۲۲

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا از گیزمود، گیتس که در سال ۲۰۲۰ هیئت مدیره مایکروسافت را ترک کرد، البته، سابقه چندان درخشانی در پیش‌بینی ندارد و مثلاً پیش‌بینی کرده بود که دنیا تا سال ۲۰۰۷ از شر کارت‌های اعتباری خلاص خواهد شد. حالا با چنین پیش‌فرضی، این که مهم‌ترین پیش‌بینی بیل گیتس محو کامل کرونا در سال ۲۰۲۲ است، تا حد زیادی ترسناک به نظر می‌رسد.

۱: پایان کرونا در سال ۲۰۲۲

پیش‌بینی‌های بیل گیتس با اخبار خوب آغاز می‌شود. او معتقد است که بیماری همه‌گیر کرونا در سال ۲۰۲۲ از روی زمین محو خواهد شد. البته او می‌گوید که این بدان معنا نیست که همه‌چیز به شرایط عادی سال ۲۰۱۹ باز خواهد گشت، اما به هر حال، گفته گیتس اوضاع بسیار بهتر خواهد بود.

گیتس در یک پست مجازی گفته بود که به دلیل سویه دلتای کرونا و چالش‌هایی که در زمینه واکسیناسیون وجود دارد، به پایان همه‌گیری نرسیده‌ایم. اما با این حال امیدوارم که سرانجام پایان را در چشم‌اندازمان می‌بینیم و فکر می‌کنم مرحله حاد این همه‌گیری در سال ۲۰۲۲ به پایان خواهد رسید.

قابل ذکر است که پیش‌بینی گیتس بدون توجه به شمار افراد واکسینه نشده ایراد شده است. معضلی که باعث شده تنها در آمریکا روزانه بیش از صد هزار مورد جدید کووید-۱۹ و بیش از هزار مورد مرگ گزارش شود- که با ادامه این شرایط پایان کرونا بعید به نظر می‌رسد!

۲: میزبانی جلسات کاری در متاورس

به باور بیل گیتس برگزاری جلسات کاری در متاورس تا ۲-۳ سال دیگر یک اتفاق عادی قلمداد خواهد شد.

گیتس که کاملاً روی افزایش حضور ایده متاورس سرمایه‌گذاری کرده؛ مانند مارک زاکربرگ در فیسبوک نگاهی مثبت به آینده دارد و فکر می‌کند که متاورس به زودی جای دفاتر کار را خواهد گرفت.

او گفته که طی دو سه سال آینده، بیشتر جلسات مجازی از شبکه‌های تصویری دوبعدی به متاورس، فضای سه‌بعدی با آواتارهای دیجیتال منتقل خواهند شد.

ایده اصلی این ماجرا به این شکل است که افراد با استفاده از آواتار خود با افراد در فضای مجازی ملاقات خواهند کرد- که به نوعی احساس بودن در یک اتاق واقعی را می‌تواند داشته باشد.

اما اولین سوالی که ممکن است در این میان پیش آید، این است که «چرا؟» یک سوال عالی- که خیلی‌ها هنوز پاسخی برایش ندارند!

۳: تشخیص سلامت در خانه

بیل گیتس می‌گوید که در سال جاری- و نهایتاً تا دو سه سال دیگر- افراد در خانه قابلیت‌های تشخیص سلامت قوی خواهند داشت.

این همان پیش‌بینی مردم دهه ۱۹۶۰ است که پیش‌بینی می‌کردند در نهایت همه رایانه‌ای خواهند داشت که می‌تواند تشخیص‌های پزشکی را در خانه انجام دهد. گیتس می‌گوید که هنوز این رویا را رها نکرده و امیدوار است این اتفاق با شصت سال تاخیر بالاخره امسال رخ دهد.

گیتس می‌گوید: در حال حاضر، وقتی که زمان آزمایش سالانه سلامتی فرا می‌رسد، او باید به مطب پزشک خود برود تا موارد حیاتی خود را اندازه بگیرد. اما اگر دستگاهی در خانه وجود داشته باشد که اطلاعات سلامتی را از راه دور به پزشک ارسال کند، چه؟ این یک احتمال واقعی در آینده‌ای نه چندان دور است. و من امیدوارم این آینده نه چندان دور امسال فرا برسد. مثلاَ با امکان تبدیل ساعت هوشمند به یک مانیتور خانگی سلامت. اما صادقانه بگویم که هنوز راه درازی پیش رو داریم.

۴: تشخیص آلزایمر با آزمایش خون

به نظر بیل گیتس در سال جاری روش شناسایی آلزایمر راحت‌تر خواهد شد- و به عنوان مثال از طریق آزمایش خون تائید ابتلای افراد به آلزایمر ممکن خواهد شد.

گیتس که خوش‌بینانه اعتقاد دارد پیشرفت‌های پزشکی در سال جاری روند سریع‌تری خواهند گرفت، شناسایی و تائید آلزایمر از طریق آزمایش خون را یکی از پیشرفت‌های احتمالی سال ۲۰۲۲ می‌داند.

او می‌گوید: یکی از حوزه‌هایی که در سال ۲۰۲۲ احتمالاَ توجهات زیادی به خود جلب خواهد کرد، حیطه تشخیص و شاید هم درمان آلزایمر است- که اخیراً پیشرفت‌های زیادی در این زمینه حاصل شده، و البته این احتمال هم وجود دارد که در سال ۲۰۲۲ برای اولین بار شاهد شناسایی آلزایمر به کمک آزمایش خون مقرون به‌صرفه و قابل دسترس باشیم.

به باور بیل گیتس؛ اگرچه هنوز درمان یا راهی برای کاهش سرعت پیشرفت آلزایمر برای افرادی که به این بیماری مبتلا هستند وجود ندارد، ولی این روش پیشرفت در زمینه درمان این بیماری را تسریع خواهد کرد.

۵: بازگشت به زندگی نرمال

در حالی که گیتس معتقد است که همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۲۲ به پایان خواهد رسید، اما با این حال قائل به بازگشت دنیا به شرایط عادی پیش از کرونا نیست و می‌گوید که حتی اگر هم شاهد بازگشت جهان به وضعیت عادی باشیم، این وضعیت ورسیون جدیدی از شرایط عادی خواهد بود.

در حقیقت گیتس می‌گوید که در سال ۲۰۲۲ بسیاری از مردم در نهایت در یک وضعیت عادی جدید پس از همه‌گیری قرار خواهند گرفت که نیازمند یک ریتم جدید است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید