هیئت طالبان با نمایندگان ۷ کشور دیدار کرد

کدخبر: ۴۷۱۳۴۵
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه طالبان گفت: هیئت طالبان با نمایندگان ویژه کشورهای آمریکا، انگلیس، نروژ، آلمان، ایتالیا، قطر، فرانسه و اتحادیه اروپا دیدار کرد.
هیئت طالبان با نمایندگان ۷ کشور دیدار کرد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان در توئیتی اعلام کرد که هیئت اعزامی طالبان به ریاست «امیرخان متقی» در ادامه دیدارهایش در اسلو با نمایندگان ویژه 8 کشور خارجی و اتحادیه اروپا دیدار کرد.

بلخی افزود که گفت‌وگوها بر مسایل اقتصادی، کمک‌های بشردوستانه، مسایل امنیتی، فعالیت بانک مرکزی افغانستان، بهداشت و دیگر مسایل مربوط متمرکز است.

کشور افغانستان , طالبان ,

سخنگوی وزارت خارجه طالبان ادامه داد که هیئت مقابل شامل نمایندگان ویژه کشورهای آمریکا، انگلیس، نروژ، آلمان، ایتالیا، قطر، فرانسه و اتحادیه اروپا بود.

وی بدون ارائه جزئیات بیشتر، با اظهار اینکه گفت‌وگوها هنوز جریان دارد، گفت که گزارش کامل این دیدار بعداً منتشر خواهد شد.

وزارت خارجه آمریکا قبلاً اعلام کرده بود که در این دیدار قرار است درباره «تشکیل یک نظام سیاسی نماینده، پاسخ به بحران‌های انسانی و اقتصادی فوری، نگرانی‌های امنیتی و ضد تروریسم، و حقوق بشر به ویژه حق آموزش برای دختران و زنان» گفت‌وگو شود.

کشور افغانستان , طالبان ,

دیدار هیئت طالبان با نمایندگان کشورهای غربی و قطر درحالی صورت گرفته که پیش از این «جاسپر ویک» نماینده ویژه آلمان در امور افغانستان و پاکستان از دیدار با نمایندگان جامعه مدنی افغانستان خبر داده بود.

ویک در توئیتی گفته بود که محورهای اصلی این دیدار شامل «بحران انسانی افغانستان، دولت فراگیر، حقوق بشر، دسترسی زنان و دختران به آموزش و توسعه پایدار» بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید