اظهارات بایدن بعد از نشست با سران ناتو

کدخبر: ۴۷۱۴۷۰
اقتصادنیوز: جو بایدن بعد از نشست با سران ناتو و کشور‌های غربی گفت: من یک دیدار بسیار بسیار خوب داشتم و میان همه روسای اروپایی اجماع کامل وجود دارد.
اظهارات بایدن بعد از نشست با سران ناتو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان- «جو بایدن» که قرار بود در خصوص تحولات اوکراین و روسیه ویدئو کنفراسی با سران کشور‌های غربی و ناتو داشته باشد پس این نشست یک ساعت و بیست دقیقه‌ای گفت: من یک دیدار بسیار بسیار خوب داشتم و میان همه روسای اروپایی اجماع کامل وجود دارد.

به گزارش النشره، دفتر بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در لندن همچنین درباره این نشست اعلام کرد که سران بر اهمیت وحدت بین المللی در مواجهه با خصومت فزآینده روسیه توافق کردند.

اولاف شولس، صدراعظم آلمان نیز می گوید که سران غربی به اتفاق آرا موافقت کردند که این مسئولیت روسیه است که ابتکارات واضح برای کاهش تنش را اتخاذ کند، در همین حال ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو نسبت به هزینه سنگین هرگونه تجاوز از سوی مسکو علیه اوکراین به روسیه هشدار داد.

سران کشور‌های فرانسه، ایتالیا، لهستان و اتحادیه اروپا نیز در این ویدئو کنفرانس شرکت کردند.

پس از این نشست، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت: ما به خوبی می‌دانیم که میزان تهدید و نحوه عمل چیست، اما باید از بازی با اعصاب خود و واکنش‌های نگران کننده که حتی پیامد‌های مالی دارد خودداری کنیم.

اروپایی‌ها می‌خواهند دلایل نگرانی آمریکایی‌ها و متحدان انگلیسی و استرالیایی‌شان را که از خروج برخی از کارمندان سفارت‌های خود از کی‌یف خبر داده‌اند، بفهمند، اما تاکنون واشنگتن دلایلی برای این کار ارائه نداده و فقط ادعا کرده است حمله روسیه به اوکراین هر لحظه ممکن است اتفاق بیافتد.

با وجود این اغراق‌آمیزی‌ها علیه روسیه کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد ناتو و آمریکا با بهره‌گیری از احساسات و برخی اقدامات مشخص تنش‌ها را تشدید می‌کنند، همچنین کمک‌های دفاعی آمریکا به کشور‌های اروپای شرقی از مهمترین عوامل افزایش اختلاف‌ها است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید