رئیس جمهور فرانسه به روسیه هشدار داد!

کدخبر: ۴۷۱۹۰۱
اقتصادنیوز: رئیس جمهور فرانسه، روسیه را به اتخاذ سیاست های بی ثبات کننده در شرق اروپا در سال های اخیر متهم کرد.
رئیس جمهور فرانسه به روسیه هشدار داد!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، تنش‌ها بین غرب و روسیه بر سر مسئله اوکراین همچنان ادامه دارد و هر روز ابعاد گسترده تری به خود می گیرد.

روسیه هر گونه ادعای غربی ها مبنی بر تجاوز نظامی به اوکراین را رد می کند و تنها خواستار تضمین های امنیتی و انصراف ناتو از عضویت اوکراین در این ائتلاف نظامی است. مسکو مخالف گسترش این ائتلاف نظامی به شرق است.

به نوشته "اس ار اف" سوئیس، "اولاف شولتز"، صدر اعظم آلمان در دیدار با "امانوئل ماکرون"، رئیس جمهور فرانسه در برلین بار دیگر به روسیه درباره عواقب حمله به اوکراین هشدار داد. وی از شرایط بسیار دشوار در امتداد مرزهای بین اوکراین و روسیه سخن گفت.

صدر اعظم آلمان تاکید کرد که در این منطقه نیروهای زیادی مستقر شده‌اند و این مسئله ضرورت دارد که همه اقدامات انجام شود تا اطمینان حاصل شود که وضعیت به گونه‌ای متفاوت از آنچه گاهی اوقات در حال حاضر درباره آن نگرانی هایی وجود دارد پیش می رود.

صدر اعظم آلمان در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: بنابراین ما انتظار داریم که روسیه گام های روشنی در جهت کاهش تنش ها بردارد و همه در این باره توافق داریم که تهاجم نظامی عواقب جدی به همراه خواهد داشت.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه هم روسیه را به اتخاذ سیاست های بی ثبات کننده در شرق اروپا در سال های اخیر متهم کرده و گفت: نمی توانم بگویم هدف از سیاست ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه چیست؟

ماکرون در عین حال گفت: اما من می بینم که اقدامات بی ثبات کننده بیشتر و بیشتر می شود. وی با اشاره به مداخلات روسیه در چندین کشور عضو اتحاد جماهیر شوروی گفت: روسیه در حال تبدیل شدن به یک قدرت نامتعادل است.

ماکرون همچنین از مذاکرات تلفنی با ولادیمیر پوتین برای روز جمعه خبر داده و اعلام کرد که اگر قرار شد سفری به روسیه انجام شود سفر مشترک با "شولتز" قابل تصور خواهد بود.

"ماکرون" و "شولتز" در دیدار در برلین بار دیگر تاکید کردند که روسیه در صورت حمله به اوکراین با عواقب فاجعه باری مواجه خواهد شد.

"شولتز" از موضع مخالف برلین با مسئله ارسال تسلیحات به اوکراین دفاع کرده و در عین حال از حمایت های آلمان از اوکراین سخن گفت.

این دو سیاستمدار بلند پایه غربی بر اهمیت پیشبرد مذاکرات در قالب موسوم به نرماندی تاکید کردند و ماکرون اعلام کرد که نشست بعدی در سطح مقامات عالی رتبه باید در آلمان برگزار شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید