هشدار هواشناسی: یخبندان این استان در روزهای آینده

کدخبر: ۴۷۲۲۳۲
اقتصادنیوز: کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از نفوذ توده هوای سرد و یخبندان از روز جمعه به این استان خبر داد که تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.
هشدار هواشناسی: یخبندان این استان در روزهای آینده

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از نفوذ توده هوای سرد به استان از امروز جمعه و وقوع یخبندان تا روز یکشنبه دهم بهمن ماه خبر داد.

حجت الله علی عسگریان با اشاره به نفوذ توده هوای سرد به استان از امروز جمعه، اظهار داشت: وقوع یخبندان و کاهش دما بین ۶ تا هشت درجه سانتیگراد در سراسر استان تا روز یکشنبه ۱۰ بهمن ماه ادامه دارد.

او نسبت به احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی و خسارت در گلخانه‌ها هشدار داد و توصیه کرد: با توجه به افزایش مصرف حامل‌های انرژی، مدیریت مصرف، کنترل دمای گلخانه‌ها و مرغداری‌ها و حفاظت از تأسیسات کشاورزی در این مدت ضروری است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان به ورود سامانه بارشی به استان از روز دوشنبه اشاره کرد و گفت: بارش برف و باران به ویژه غرب و جنوب استان را فرامی‌گیرد.

علی عسگریان همچنین با اشاره به بارندگی‌های شبانه روز گذشته در سطح استان، ابراز داشت: بیشترین میانگین بارشی به ترتیب از سمیرم با ۲۴.۲ میلیمتر باران و ۲۳ سانتیمتر برف، خوانسار ۶.۶ میلیمتر و سه سانتیمتر برف، دهاقان ۶.۲ میلیمتر، گلپایگان ۵.۹ میلیمتر، نجف آباد پنج میلیمتر، فریدونشهر ۳.۱ میلیمتر باران و چهار سانتیمتر برف، داران ۲‌.۲ میلیمتر و سه سانتیمتر برف، چادگان ۲ میلیمتر، نطنز ۱.۷ و اصفهان ۱.۴ میلیمتر بوده است.

او با بیان اینکه سرعت وزش باد روز گذشته در برخی مناطق استان از جمله شهرهای اصفهان و نائین به ۲۳ متر بر ثانیه رسید و در شرق استان طوفان لحظه‌ای به خیزش گرد و خاک منجر شد، خاطرنشان کرد: از امروز تا روز یکشنبه جوی به نسبت پایدار در سطح استان حاکم می‌شود و آسمان بسیاری از مناطق صاف تا قسمتی ابری است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان به کاهش پنج تا هفت درجه‌ای دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده اشاره کرد و گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به پنج درجه سانتیگراد زیر صفر می‌رسد.

علی عسگریان اضافه کرد: بوئین و میاندشت با دمای ۱۶ درجه سانتیگراد زیر صفر و خوروبیابانک با دمای ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید