هشدار جدی درباره اُمیکرون؛ این ویروس کشنده است!

کدخبر: ۴۷۲۴۷۰
اقتصادنیوز: دانشیار ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بر خلاف تصور عمومی، سویه اُمیکرون می تواند کشنده باشد.
هشدار جدی درباره اُمیکرون؛ این ویروس کشنده است!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز، دکتر بهزاد خوانساری نژاد در تماس تلفنی با برنامه تلویزیونی پزشک شما، بیان کرد: ویروس اُمیکرون را نباید خفیف قلمداد کرد و نسبت به آن بی‌تفاوت بود، زیرا زمانی که تعداد مبتلایان زیاد شود، خواه‌ناخواه تعداد بستری‌ها و به دنبال آن مرگ و میر نیز افزایش می‌ یابد.

وی ادامه داد: درست است که شدت اُمیکرون نسبت به سویه دلتا خفیف‌تر است، اما به دلیل سرعت بالای ابتلا، امکان افزایش بیماران بد حال و تعداد بستری‌ها در مدت کوتاهی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: پیش از شیوع سویه اُمیکرون تعداد موارد مثبت اعلام شده به ۱۰ مورد در روز رسیده بود، اما با شیوع و گسترش سویه اُمیکرون به دلیل سرایت پذیری بالای آن تعداد مبتلایان روند بسیار افزایشی به خود گرفته است.

وی اظهار کرد: اُمیکرون غالب مطلق استان است و بیش از ۹۶ درصد موارد مثبت از نوع اُمیکرون هستند.

وی تاکید کرد: واکسن و ابتلای قبلی نمی تواند از ابتلا به اُمیکرون جلوگیری کند، اما افراد دارای ایمنی بالا دچار عفونت شدید و مرگ و میر نمی شوند و احتمال ابتلای افرادی که تا به امروز واکسینه نشده اند، بالا است لذا از‌ کلیه مردم می خواهیم که هرچه سریعتر به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

دکتر خوانساری نژاد تاکید کرد: ویژگی های سویه اُمیکرون اهمیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی، زدن ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شست و شو دست را بیش از گذشته کرده و باید بیش از پیش نسبت به آن ها حساس بود و در دستور کار قرار داد تا دچار خسارت های جبران ناپذیر نشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید