مشکل مسعود کیمیایی و پولاد کیمیایی با شهاب حسینی چیست؟

دلیل انصراف مسعود کیمیایی از جشنواره فیلم فجر

کدخبر: ۴۷۲۵۷۰
اقتصادنیوز: مسعود کیمیایی و پسرش پولاد کیمیایی که از چهره های سرشناس سینما و تلویزیون هستند از چهلمین جشنواره فیلم فجر، انصراف دادند.
دلیل انصراف مسعود کیمیایی از جشنواره فیلم فجر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین مسعود کیمیایی که امسال فیلم «خائن‌کشی» را در جشنواره فجر دارد، خودش را از دایره داوری این رویداد سینمایی کنار کشید و تاکید کرد دیگر هنرمندان این اثر سینمایی، مورد قضاوت قرار خواهند گرفت. با این حال، پسر او (پولاد کیمیایی) هم با انتشار نوشتاری، با اشاره تلویحی به شهاب حسینی در هیات داوران، از حضور در چهلمین جشنواره فیلم فجر، انصراف داد.

فیلم «خائن‌کشی» به کارگردانی مسعود کیمیایی و بازی پولاد کیمیایی، در بخش اصلی جشنواره فیلم فجر امسال حضور دارد. 

مسعود کیمیایی، در یک نوشته که در صفحه رسمی اینستاگرامش به اشتراک گذاشته، خود را از دایره داوری جشنواره فجر کنار کشیده است.

او نوشته است:

«درود سرزمین کهن -ایران
درود به مردم قدرندیده و هنرمندان
با احترام،
به هنرمندان و زحمت‌کشیدگان فیلم خائن‌کشی، با موضوع ملی شدن صنعت نفت ایران و مقوله قرضه ملی به‌وسیله دکتر محمد مصدق در سال‌های ۱۳۳۰ که با مردم انجام شد، این دوست در هشتادویک سالگی برای قضاوت شدن در سینما خودم را کنار می‌بینم و به این خط و نوشته از قضاوت بیرون می‌آیم.
دیگر هنرمندان فیلم «خائن‌کشی» به جای خود می‌مانند.
در این سنِ بسیار زحمت‌کشیده، برای قضاوت شدن درباره فیلمی به مفهوم آزادی، ایران، مقوله نفت، انگلیس و دکتر محمد مصدق تردید بسیار دارم.
عدالت همیشه نگران قضاوت است.»

در همین حال، پولاد کیمیایی هم، انصراف خود از جشنواره فیلم فجر را اعلام کرد. او در یادداشتی که اشاره تلویحی به حضور شهاب حسینی در گروه داوری این رویداد سینمایی دارد، نوشت:

«وقتی حقیقت آزاد نیست، آزادی حقیقت ندارد. قضاوت‌های بزرگ، کار آدم‌های کوچک نیست. من پولاد کیمیایی، فرزند گیتی پاشایی و مسعود کیمیایی، بازیگر سینما و کارگردان، با افتخار انصراف خود را از شرکت در جشنواره فیلم فجر اعلام می کنم.»

دو سال پیش، در پی حرکت اعتراضی مسعود کیمیایی و حاضر نشدن او در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به خاطر سرنگونی هواپیمای مسافری اوکراین، شهاب حسینی در نشست خبری فیلم «شین»، به این کارگردان پیشکسوت حمله کرده و گفته بود: «نمی‌توانم ساکت بنشینم که یک استاد پیشکسوت سینما که هر سال برخورد ناراحت‌کننده با آثارش شده است، امسال فیلمی می‌سازد که می‌داند نسبت به آن هم واکنش منفی نشان خواهند داد و برای همین روغن ریخته را نذر امامزاده می‌کند و سنگ بنایی می‌گذارد که نتیجه آن جز تفرقه‌افکنی نیست و بقیه را در آمپاس اخلاقی می‌گذارد. این عین بی‌انصافی است. چرا یک نفر باید آن‌قدر آدم خودخواهی باشد که ملاحظه هیچ‌کس را نکند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید