جزئیات حضوری شدن دانشگاه ها

کدخبر: ۴۷۲۶۷۰
مسوول ستاد از سرگیری آموزش حضوری دانشگاه‌های کشور یادآور شد: در مصوبه سومین جلسه استانی آموزش عالی تأکید کردیم که آموزش دانشجویان تحصیلات تکمیلی این مراکز از بهمن ماه باید به صورت حضوری آغاز شود و در صورت پایداری وضعیت کرونا، آموزش های دانشجویان کارشناسی نیز به صورت تدریجی حضوری ادامه پیدا کند.
جزئیات حضوری شدن دانشگاه ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا سید محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران روز شنبه در نشست خبری با موضوع تشریح برنامه های دانشگاه ها با ازسرگیری آموزش حضوری افزود: پس از دستور رییس جمهور مبنی بر بازگشایی حضوری مراکز آموزشی، تلاش هایی را در این زمینه انجام دادیم و با توجه به اینکه دانشگاه تهران به عنوان مسوول ستاد از سرگیری آموزش حضوری دانشگاه های کشور انتخاب شده است، در این زمینه جلسات کارشناسی برگزار شد.

وی ادامه داد: پس از صدور مجوز بازگشایی آموزش حضوری دانشگاه‌ها، دانشگاه‌های استان تهران محدودیت های خود را در این زمینه اعلام و تأکید کردند، نمی توانند یک دفعه پذیرای حضور تمامی دانشجویان در دانشگاه باشند،‌در نتیجه تصمیمات ما در خصوص نحوه آموزش این مراکز با توجه به شرایط و محدودیت های این دانشگاه ها اتخاذ شد

 
مقیمی افزود: این دانشگاه ها باید آموزش حضوری دانشجویان را مدنظر قرار بدهند و در این راستا برنامه ریزی کنند.

وی به طرح نظرسنجی از دانشجویان تهران اشاره کرد و گفت: از جامعه آماری ۲۰ هزار دانشجوی شرکت کننده در این نظرسنجی، ۵۵ درصد مایل به بازگشایی کلاس ها و آموزش حضوری بوده و مابقی آموزش مجازی را ترجیح دادند.

رییس دانشگاه تهران تصریح کرد: با توجه به تاکید رییس جمهوری مبنی بر بازگشایی هرچه سریع تر دانشگاه ها، نتایج جلسات کارشناسی و برآوردی که از خواست دانشجویان به دست آمد، مقرر شد ترم آینده آموزش در دانشگاه ها ترکیبی برگزار شود.

مقیمی توضیح داد:‌ دانشجویان تمامی مقاطع دانشگاه تهران می توانند به صورت حضوری در کلاس درس حاضر باشند، گفت: ما همزمان با آموزش حضوری، امکان دریافت آموزش مجازی را نیز برای دانشجویانی که به هر دلیلی مایل به حضور در دانشگاه ها  نیستند، فراهم کردیم تا کلاس های خود را مجازی پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: در ترم آینده کلاس های آموزش دانشجویان به صورت ترکیبی برگزار می شود یعنی همزمان با آموزش حضوری در کلاس های درس، اساتید به صورت مجازی این کلاس ها را برای دانشجویان مدیریت می کنند.

رییس دانشگاه تهران تاکید کرد: امتحانات پایان ترم تمامی دانشجویان دانشگاه تهران چه کسانی که به صورت مجازی در کلاس ها شرکت کردند و چه کسانی که به صورت حضوری آموزش خود را دنبال می کردند به صورت "حضوری" برگزار می شود.

مقیمی یادآور شد: همچنین دانشجویانی که مایل نباشند به صورت حضوری در کلاس های آموزشی شرکت کنند بعد از ماه مبارک رمضان موظف هستند دروس عملی خود را به صورت حضوری و فشرده بگذرانند.

وی همچنین با بیان اینکه تمامی دانشجویان غیربومی متقاضی در خوابگاه اسکان داده می شوند، گفت: تلاش می کنیم تغذیه این دانشجویان با کیفیت بهتری از قبل ارایه شود و با هماهنگی که با دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام دادیم این دانشگاه به منظور بررسی میزان پروتکل های بهداشتی نظارت هایی را بر خوابگاه ها خواهد داشت.

دانشجویانی که واکسن نزده اند، مجاز به ورود دانشگاه ها و خوابگاه ها نیستند

رییس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه از ورود دانشجویانی که واکسن نزده‌اند به دانشگاه ها و خوابگاه ها جلوگیری می شود، افزود: در عین حال تسهیلاتی فراهم کردیم که دانشجویانی که واکسن نزده‌اند، بتوانند واکسینه شوند. ضمن اینکه دانشجویانی هم که هیچ کدام از مراحل واکسن را دریافت نکرده‌اند باید قبل از ورود به خوابگاه حداقل یک مرحله از واکسن را دریافت کرده باشند.

مقیمی یادآور شد: آزمون های پایان ترم همه دانشجویان، چه حاضران در کلاس ها و چه آنها که از آموزش مجازی استفاده کنند تنها به شکل حضوری برگزار می شود.

 ستاد از سرگیری آموزش حضوری دانشگاه تهران به منظور تبیین جهت‌گیری، پایش و راهبری سیاست‌ها و برنامه‌های آموزش حضوری روز بیستم دی ماه گذشته از سوی رییس این دانشگاه تشکیل شد و تمامی معاونان دانشگاه تهران از جمله اعضای این ستاد منصوب شدند.

رییس دانشگاه تهران همچنین در پاسخ به سوالی درمورد لغو همکاری با یکی از اساتید این دانشگاه تاکید کرد: لغو همکاری با اساتید به دلایل سیاسی و نوع نگرش سیاسی آنها نبوده است. من اعلام  می کنم هر عضو هیات علمی که لغو قرار داد شده باشد و دوباره درخواست بازگشت به کار بدهد حتما مورد رسیدگی عادلانه قرار می دهیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید