تأثیر فوق العاده دوز چهارم واکسن برای مقابله با کرونا!

کدخبر: ۴۷۲۸۶۱
اقتصادنیوز: تحقیقات جدید نشان می دهد که تزریق دوز چهارم موثر بوده و ممکن است برای بسیاری نجات بخش باشد.
تأثیر فوق العاده دوز چهارم واکسن برای مقابله با کرونا!

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از برنا، پیشتر مطالعات نشان داده بود که تزریق دوز سوم یا تقویت ‌کننده واکسن کرونا محافظت بیشتری را در مقابل ویروس فراهم می ‌کند. داده های جدید نشان می دهد که دوز تقویت کننده یکی از واکسن های mRNA احتمال ابتلا به کرونا را به شدت کاهش می دهد. 

به دنبال این مطالعات، مقامات بهداشت عمومی در سراسر جهان از همه بزرگسالان خواستند دوز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کنند. در این راستا برخی شرکت ها در حال ساخت واکسن سویه های خاص کرونا هستند، اما به گفته مقامات بهداشت، نباید منتظر ساخت این واکسن ها بود و باید از هر نوع واکسنی که در دسترس است در جهت تقویت سیستم ایمنی و برای مبارزه با سویه اومیکرون، استفاده کرد.

داده های جدید ثابت می کند که تزریق دوز چهارم واکسن کرونا محافظت در برابر عفونت را تا دو برابر در مقایسه با موارد قبلی افزایش می دهد. علاوه بر این، تزریق دوز چهارم محافظت در برابر ابتلا به بیماری شدید کرونا را تا سه برابر نسبت به دوز سوم، بالاتر می برد. 

بر اساس برآوردهای ملی ایالات متحده، محققان دریافتند که تزریق یک تقویت کننده مانند دوز سوم می تواند تکثیر ویروس را تا حدود ۳۰ درصد کاهش دهد. در حالی که دوز سوم در حال حاضر به طور گسترده ای در جهان پذیرفته شده است، باید توجه داشته باشیم که بسیاری از محققان به دلیل بحث بر سر برابری و اولویت بندی منابع محدود واکسن با آن مخالف هستند. 

 

 

با این حال، تقویت‌ کننده دوز چهارم در حال وارد شدن به صحنه مبارزه با ویروس کرونا است و داده‌های اولیه و جدید نشان می ‌دهد که تزریق این دوز در برابر علائم شدید کرونا مؤثر است. داده های جدید ثابت می کند که تزریق دوز چهارم واکسن کرونا محافظت در برابر عفونت را تا دو برابر در مقایسه با موارد قبلی افزایش می دهد. علاوه بر این، تزریق دوز چهارم محافظت در برابر ابتلا به بیماری شدید کرونا را تا سه برابر نسبت به دوز سوم، بالاتر می برد. 

این نتایج حاصل تجزیه و تحلیل داده های حدود ۴۰۰ هزار بزرگسال ۶۰ ساله و بالاتر که با دوز چهارم واکسینه شده در مقایسه با حدود ۶۰۰ هزار بزرگسال ۶۰ ساله و بالاتر است که فقط با سه دوز واکسینه شده اند. در این پژوهش محققان جنسیت، قومیت، تاریخ مواجهه با بیماری و موارد دیگر را در نظر گرفتند. 

در حالی که بحث در مورد تزریق دوز چهارم واکسن کرونا ادامه دارد، مردم باید از داده های قابل اعتماد در مورد این موضوع آگاه بوده و تا آنجا که نیاز است از اقدامات حفاظتی علیه ویروس کرونا استفاده کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید