شورای نگهبان، نمایندگان مجلس را تهدید کرد/ در انتصابات دخالت کنید، صلاحیت تان رد می شود

کدخبر: ۴۷۲۸۸۱
مدیرکل انتخابات شورای نگهبان گفت: اگر نماینده‌ای در بحث عزل و نصب‌ها دخالت کند این‌کار خروج از صلاحیت‌های نمایندگی است و مغایر با توصیه‌های صریح مقام معظم رهبری خواهد بود.
شورای نگهبان، نمایندگان مجلس را تهدید کرد/ در انتصابات دخالت کنید، صلاحیت تان رد می شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزنامه ایران، با وجود تأکیدات رهبرمعظم انقلاب که بارها از سوی همگان و بخصوص نمایندگان به عنوان فصل الخطاب از آن یاد شده، باز هم شاهد انتصابات سفارشی از سوی برخی و ورود به مسائل اجرایی کشور هستیم.

این سرپیچی از فرموده رهبری، بعد شرعی ماجرا را دربر می‌گیرد و در بعد قانونی هم نهاد نظارتی بخوبی متوجه اتفاقاتی که با محوریت نمایندگان رخ می‌دهد، هست.

آن گونه که مدیرکل انتخابات شورای نگهبان گفته، به نظر می‌رسد این دخالت‌ها به گوش نهاد نظارتی انتخابات رسیده و در صورت اعمال قانون در برابر چنین رفتارهایی، به منزله خروج نمایندگان از صلاحیت نمایندگی خواهد بود. او تأکید کرده که نمایندگان تنها حق نظارت دارند و باید از دخالت در انتصابات و عزل و نصب‌ها خودداری کنند.

امین‌الله زمانی در همایش اعضای شبکه نظارت شورای نگهبان که در کرمانشاه برگزار شد به خواسته‌های رهبری انقلاب اشاره کرد و با بیان اینکه یکی از خواسته‌های مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی نظام، موضوع قانونمداری است، تصریح کرد: همه مسئولان باید امانت‌دار باشند و مطابق ماهیت مسئولیت و جایگاه خود خدمتگزاری کنند.

مدیرکل انتخابات شورای نگهبان در مورد سوء استفاده از مقام نمایندگی هم هشدار داد و با بیان اینکه سوء‌استفاده از جایگاه و منصب فساد ایجاد می‌کند، افزود: نمایندگان حق نظارت دارند اما باید از دخالت در انتصابات و عزل و نصب‌ها خودداری کنند.

مدیرکل انتخابات شورای نگهبان تأکید کرد: اگر نماینده‌ای در بحث عزل و نصب‌ها دخالت کند این‌کار خروج از صلاحیت‌های نمایندگی است و مغایر با توصیه‌های صریح مقام معظم رهبری خواهد بود.

زمانی همچنین اظهار داشت: با توجه به‌ سوگند نمایندگان برای صیانت و حفاظت از قانون اساسی اگر نماینده‌ای بخواهد سهم‌خواهی کند و در عزل و نصب‌ها دخالت کند خلاف استقلال قوا و موضوع اصل 57 قانون اساسی بوده و حتی التزام عملی او به قانون اساسی نیز مورد سؤال است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید