تأثیر شگفت انگیز این ویتامین بر لاغری سریع!

کدخبر: ۴۷۲۹۷۸
اقتصادنیوز: غذاهای غنی از ویتامین دی شامل تخم مرغ و ماهی های روغنی هستند، اما بیشتر افراد ویتامین دی خود را از اثر نور خورشید بر روی پوست دریافت می کنند. از سوی دیگر کمبود این ویتامین نیز با اضافه وزن و چاقی مرتبط است.
تأثیر شگفت انگیز این ویتامین بر لاغری سریع!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از برنا، بر اساس آمارهای بهداشتی جهانی، حدود ۴۰ درصد از مردم کمبود ویتامین دی دارند. تحقیقات جدید محققان اما نشان می دهد مصرف مکمل های ویتامین دی با کاهش چهار برابری بیشتر وزن مرتبط است.

در این مطالعات مشخص شد افرادی که از مکمل های ویتامین دی استفاده می کردند، به میزان بسیار بیشتری توانستند از ابعاد چاقی شکم خود کاسته و کاهش وزن بیشتری را تجربه کنند. گفتنی است ویتامین دی تنها در کاهش وزن موثر نبوده و کمبود این ویتامین با افزایش التهاب بدن مرتبط است.

 غذاهای غنی از ویتامین دی شامل تخم مرغ و ماهی های روغنی هستند، اما بیشتر افراد ویتامین دی خود را از اثر نور خورشید بر روی پوست دریافت می کنند. از سوی دیگر کمبود این ویتامین نیز با اضافه وزن و چاقی مرتبط است.

این تحقیقات ماحصل مطالعه ۴۰۰ فرد چاق و دارای اضافه وزن است که همگی کمبود ویتامین دی داشتند. در این پژوهش، اگرچه همه افراد تحت یک رژیم غذایی کم کالری قرار گرفتند اما آنها به سه گروه تقسیم شده و به هر یک از آن ها مقادیر متفاوتی از مکمل ویتامین دی داده شد. گروه نخست هیچ مکملی دریافت نکرده و گروه دوم مکمل های حاوی ۳ هزار واحد بین المللی از این ویتامین و گروه سوم نیز روزانه ۸۰۰ واحد ویتامین دی دریافت کردند.

پس از شش ماه، نتایج نشان داد کسانی که بالاترین مقدار ویتامین دی را در روز مصرف می کردند، پنج و نیم کیلوگرم وزن کم کردند. در این شرایط، کسانی که روزانه ۸۰۰ واحد بین‌المللی مصرف می‌ کردند، سه و نیم کیلوگرم  کاهش وزن داشته آن‌ هایی که هیچ‌ کدام از این مکمل ها را مصرف نمی ‌کردند، تنها یک کیلو و صد گرم وزن کم کردند.

پژوهشگران این تیم تحقیقاتی درباره موضوع فوق می گویند: داده های حاضر نشان می دهد که در افراد چاق و دارای اضافه وزن با کمبود ویتامین دی،  مکمل های ویتامینی به کاهش وزن کمک کرده و اثرات مفید رژیم کم کالری را افزایش می دهد. نتایج همچنین نشان داد که ویتامین دی به افراد کمک می ‌کند تا چربی های دور کمر خود را کاهش دهند.

در خاتمه این مطالعات اعلام شد: همه افراد مبتلا به چاقی باید سطح ویتامین دی خود را آزمایش کنند تا ببینند آیا از این نظر دارای کمبود هستند یا خیر، و اگر چنین است، مصرف مکمل ‌ها را شروع  کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید