کشته شدن ۲ سرکرده داعش در عراق

کدخبر: ۴۷۳۰۸۳
تیم رسانه‌ای امنیتی عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، سرویس امنیت ملی عراق کشته شدن "معاون والی شمال بغداد" در جریان حمله‌ هوایی اخیر به مخفیگاه‌های داعش در شهرستان "الطارمیه" را تایید کرد.
کشته شدن ۲ سرکرده داعش در عراق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سایت شبکه خبری روسیا الیوم اعلام کرد، تیم رسانه‌ای امنیتی عراق از کشته شدن معاون "والی بغداد" در گروه تروریستی داعش در جریان حمله‌ای هوایی خبر داد.

تیم رسانه‌ای امنیتی عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، سرویس امنیت ملی عراق کشته شدن "معاون والی شمال بغداد" در جریان حمله‌ هوایی اخیر به مخفیگاه‌های داعش در شهرستان "الطارمیه" را تایید کرد.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، هویت این تروریست پس از انجام آزمایش "دی ان ای" شناسایی و مشخص شد این جسد متعلق به "عدوان فرحان جفال" معاون والی بغداد است.

از سوی دیگر، نیروهای مسلح عراق از کشته شدن آنچه "مسؤول اقتصادی" گروه تروریستی داعش نامیده می‌شود، خبر دادند.

در همین رابطه، عبدالامیر الشمری، معاون فرمانده عملیات مشترک در جریان کنفرانسی مطبوعاتی در خصوص عملیات امنیتی نیروهای عراقی خاطرنشان کرد، طی دو ماه اخیر تلاش متمایزی از سوی سازمان‌های امنیتی برای مشخص شدن مخفیگاه‌های دشمن و عملیات اطلاعاتی هوایی علیه این مخفیگاه‌ها انجام شد و در نتیجه این حملات هوایی دو تن از تروریست‌های داخل این مخفیگاه‌ها به هلاکت رسیدند.

الشمری در ادامه افزود، نیروهای هوایی عراق موفق به اجرای ۲۹ حمله هوایی طی ماه گذشته میلادی شدند و در نتیجه این حملات ۱۵ تروریست به هلاکت رسید، ۱۰ مخفیگاه منهدم و چندین غار و اردوگاه‌ تخریب شدند.

وی همچنین تصریح کرد، طی ماه جاری میلادی تاکنون ۲۲ حمله هوایی انجام شد و در نتیجه آن ۲۲ تروریست کشته و چهار مخفیگاه و خودرو و موتور سیکلت و منزلی متروکه منهدم شدند.

الشمری تاکید کرد، وضعیت امنیتی در مرزهای عراق کاملا امن است و در خط مرزی بین‌المللی تسلط کامل وجود دارد.

در همین راستا، عبدالوهاب الساعدی، رئیس سرویس مبارزه با تروریسم گفت، فعالیت‌های سرویس مبارزه با تروریسم ادامه دارند و اطلاعات زیادی در خصوص گروهک‌های مخفی مستقر در این مناطق به دست آمده است.

وی همچنین اظهار کرد، اطلاعاتی که سرویس امنیت ملی طی این ماه ارسال کرده است منجر به کشته شدن ۲۸ تروریست عالی رتبه در گروه تروریستی داعش و همچنین انهدام شماری از گروهک‌های تروریستی در موصل شده است.

از سوی دیگر، نیروهای امنیتی عراق امروز (دوشنبه) عملیات مشترکی را با هدف پاکسازی و تفتیش و بازرسی روستاها و تپه‌ها در جنوب غربی موصل در استان نینوا آغاز کردند.

اداره رسانه‌ای سازمان حشد شعبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، در این عملیات بخش‌هایی از فرماندهی عملیات نینوا، اجزای وابسته به فرماندهی این عملیات و تیپ ۷۵ لشکر ۱۶ پیاده نظام ارتش عراق مشارکت دارند.

این عملیات با هدف تامین امنیت کوه‌های "نویکط" واقع در جنوب غرب موصل، مقالع الحجر، روستاها، تپه کیصوم، الدباجه و روستای شیخ یونس انجام شده است.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، عملیات پاکسازی و تفتیش طبق طرح امنیتی و تا زمان تحقق اهداف مورد نظر ادامه خواهد شد.

عراق در سال ۲۰۱۷ پیروزی بر داعش را با باز پس گیری تمامی اراضی که داعش در سال ۲۰۱۴ تصاحب کرده و یک سوم مساحت کشور بود، اعلام کرد؛ اما این تشکیلات همچنان از طریق گروه‌های زیرزمینی خود در مناطق مختلف و گسترده دست به حملات پراکنده می‌زند.

مقامات عراق هزاران تن را به اتهام وابستگی به داعش طی سال‌های گذشته بازداشت کرده‌اند و هنوز جستجوی مظنونان تروریستی ادامه دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید