هشدار جدی هواشناسی به کشاورزان / ضرورت تسریع در کشت کینوا

کدخبر: ۴۷۳۳۶۶
اقتصادنیوز: مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی از کشاورزان خواست تا هشدارهای هواشناسی درخصوص کشت کینوا را جدی بگیرند.
هشدار جدی هواشناسی به کشاورزان / ضرورت تسریع در کشت کینوا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی، کشاورزان هشدارهای هواشناسی در خصوص کشت کینوا را جدی بگیرند.

حقیقت گفت: با توجه به شرایط جوی در مناطق جنوبی کشور و پیش بینی باران باران، کشاورزان حداکثر طی ۳ تا ۴ روز آینده برای کشت کینوا اقدام کنند.

به گفته وی، کشاورزان و باغداران جنوب غرب و راستای زاگرس نسبت به پاکسازی راه آب مزارع اقدام کنند. همچنین کشاورزان به علت سرمای هوا از دادن کود حیوانی و اوره اجتناب کنند.

براساس آمار مرکز پایش هواشناسی کشاورزی از ابتدای سال زراعی تا روز گذشته مجموع بارش کشور ۱۰۰.۸ میلی متر، در مدت مشابه سال قبل ۷۶‌.۵ میلی متر و در دوره بلندمدت ۱۰۴.۶ میلی متر است که این امر افزایش ۳۱.۷ درصدی بارش نسبت به سال قبل و کاهش ۳.۷ درصدی دوره نرمال بلندمدت را نشان می دهد.

آخرین نقشه های هواشناسی نشان می دهد که امروز در برخی استان های کشور بارش باران و در نقاط سردسیر بارش برف انتظار می رود که روز چهارشنبه سامانه بارشی در خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی موجب بارش پراکنده باران می شود.

طبق گفته رئیس مرکز خشکسالی با توجه به آنکه توزیع بارش در تمامی نقاط یکسان نیست، بنابراین شرایط مساعد بارندگی در یک دوره نمی تواند تاثیری در جبران خشکسالی و کم آبی اخیر داشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید