هشدار؛ به این استان نروید، کرونا جولان می دهد+جزئیات

کدخبر: ۴۷۳۴۲۳
علاوه بر بازگشت رنگ قرمز کرونایی به نقشه کرونایی استان سمنان، زنگ خطر پرشتاب تر شدن شمار بستری ها و مبتلایان در این استان حاشیه کویر به صدا درآمد.
هشدار؛ به این استان نروید، کرونا جولان می دهد+جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز، دکتر کامران قدس در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: به دنبال افزایش موارد ابتلا و بستری بیماران کرونایی در چند روز اخیر، شهرستان گرمسار به عنوان نخستین شهرستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در موج جدید، به شرایط پرخطر و قرمز کرونایی بازگشت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین از نارنجی شدن دو شهرستان از ۶ شهرستان تحت پوشش این دانشگاه خبر داد و افزود: جدا از شهرستان گرمسار که به شرایط قرمز کرونایی بازگشت، دو شهرستان سمنان و دامغان نیز در شرایط نارنجی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه هیچ منطقه آبی در نقشه کرونایی استان باقی نمانده ادامه داد: سه شهرستان آرادان، سرخه و مهدیشهر نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند.

دبیر استانی مقابله با کروناویروس ضمن تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی خاطرنشان کرد: حفظ فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از هر گونه اجتماع و دورهمی غیرضروری در این شرایط الزامی است.

وی با اشاره به قدرت بالای سرایت ویروس در سویه جدید امیکرون گفت: مهمترین ویژگی این سویه جدید، انتقال انفجاری آن و افزایش مبتلایان احتمالی و متعافب آن رشد سریع موارد بستری است.

وی با تقدیر از مدافعان سلامت از شهروندان استان خواست با مراقبت از خود و با رعایت پروتکل های بهداشتی مدافعان سلامت را بیش از پیش یاری دهند.

دکتر شیبانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز در گفت و گو با ایسنا از افزایش مبتلایان و بستری ها در دو شهرستان تحت پوشش این دانشگاه خبر داد  و گفت: شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی و شهرستان میامی نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

وی بر لزوم تکمیل واکسیناسیون و تزریق دز سوم واکسن کووید۱۹ تاکید کرد و افزود: واکسیناسیون موثرترین راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

عضو ستاد استانی مقابله با کروناویروس تصریح کرد: همکاران ما در مراکز واکسیناسیون دو شهرستان شاهرود و میامی آماده خدمات دهی به جامعه هدف تحت پوشش هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید