واکنش طالبان به ادعای دخالت افغانستان در ناآرامی‌های قزاقستان

کدخبر: ۴۷۳۶۲۳
ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان اظهارات برخی مقامات روسیه مبنی بر اینکه عده‌ای از افغانستان در ناآرامی‌های قزاقستان حضور دارند را تکذیب کرد.
واکنش طالبان به ادعای دخالت افغانستان در ناآرامی‌های قزاقستان

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان اظهارات برخی مقامات روسی درباره اشتراک افرادی از افغانستان در ناآرامی‌های قزاقستان را رد کرد و تصریح نمود هیچ مدرکی در این باره وجود ندارد.

مجاهد گفت: ما قویاً این ادعا را رد می‌کنیم؛ امارت اسلامی به کسی اجازه استفاده از خاک افغانستان به ضرر هیچکس دیگر و یا مداخله در امور دیگر کشورها را نمی‌دهد و هیچ مدرکی برای اثبات این ادعا وجود ندارد.

وی افزود: ما درحالیکه خواستار راه حل معقول و مسالمت‌آمیز برای مشکلات قزاقستان هستیم، به همه طرف‌ها اطمینان می‌دهیم که هیچ تهدیدی از خاک افغانستان برای هیچ کشوری وجود ندارد.

«عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان نیز اوایل هفته جاری با اشاره به درگیری مرزی میان نیروهای قرقیزستانی و تاجیکستانی گفته بود که طالبان روابط دوستانه میان تمامی کشورهای منطقه را وابسته به صلح، ثبات و رفاه اقتصادی تمام حوزه‌ها می‌پندارد. ما از هر دو کشور می‌خواهیم تا برای مشکلات  از طریق گفت‌وگو به راه‌حل برسند.

طالبان پیش از این نیز گفته بود که ما بیش از همه، تجربه عملی در مورد زیان‌های جنگ را داریم؛ آغاز جنگ شاید آسان بنظر برسد، اما جریان عملی جنگ و عواقب و زیان‌های باقیمانده از آن به مراتب بیشتر از آن است که هر دو جهت در صورت تفاهم متحمل ‌می‌شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید