واکنش پنتاگون به حمله آمریکا به سوریه

کدخبر: ۴۷۳۷۲۴
اقتصادنیوز: سخنگوی پنتاگون حمله امروز آمریکا به سوریه که باعث جان باختن ۱۲ غیرنظامی شد را موفقیت‌آمیز توصیف کرد.
واکنش پنتاگون به حمله آمریکا به سوریه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان – جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز (پنجشنبه) حمله به استان ادلب سوریه را تایید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه آرتی، سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای ادعا کرد: «نیرو‌های عملیات ویژه آمریکا عملیاتی ضد تروریسم را در شمال غرب سوریه انجام داده اند. این عملیات موفقیت‌آمیز بوده و هیچ تلفاتی در نیرو‌های آمریکایی مشاهده نمی‌شود».

ادعای کربی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن عملیات در حالی بیان می‌شود که به گفته منابع محلی، هیچ تروریستی در این حمله کشته نشده و ۱۲ نفر که همگی غیرنظامی بوده‌اند بر اثر این حمله جان خود را از دست داده اند.

گفتنی است صبح امروز، نیرو‌های ائتلاف آمریکایی خانه‌ای را بین منطقه مسکونی «اطمه» و «دیر بلوط» به بهانه حضور یک مظنون هدف قرار دادند. پس از این حمله، ساکنین منطقه ۱۲ جسد را از زیر آوار بیرون کشیدند که شامل زنان و کودکان نیز می‌شد. به گزارش وال استریت ژورنال تعداد زیادی خانه در جریان این عملیات ویران شده اند. 

بهانه مبارزه با تروریسم از سوی آمریکا در حالی مطرح می‌شود که بنا به اعلام رسمی مقامات سوریه چنین حضوری عین «اشغالگری» است. نماینده دادستانی نظامی سوریه هفته گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد آمریکا برای حضور در سوریه موافقت این کشور را جلب نکرده و بدین ترتیب از متن بند چهارم ماده دوم منشور سازمان ملل خارج می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است برخلاف پوشش تبلیغاتی مبنی بر مبارزه با تروریسم، اسنادی وجود دارد که نشان می‌دهد بسیاری از حملات تروریستی از جمله حمله به «البادیه» سوریه با حمایت نیرو‌های آمریکایی صورت گرفته است. همچنین ائتلاف آمریکایی از شبه نظامیان قسد حمایت کرده و آنان را به سلاح و مهمات مجهز کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید