جزئیات گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی

کدخبر: ۴۷۳۸۳۱
وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی عصر روز پنج شنبه با دبیر کل سازمان همکاری اسلامی به صورت تلفنی گفتگو کرد.
جزئیات گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرآنلاین، وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تشکر از تلاشهای دبیر کل سازمان همکاری اسلامی برای بازگشایی نمایندگی کشورمان در نزد دبیرخانه این سازمان در جده، به برخی مسائل و مشکلات جهان اسلام اشاره کرد و نقش ایشان به عنوان دبیر کل سازمان همکاری اسلامی را در حل مسائل و مشکلات جهان اسلام بسیار موثر دانست. 

 امیرعبداللهیان با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی دو کشور مهم در منطقه و جهان اسلام هستند و ایفای نقش موثر کشورهای بزرگ اسلامی در کمک به حل مشکلات امت اسلامی تاثیرگذار است، ابراز امیدواری کرد گفتگو و همکاری بین دو کشور  به حل و فصل مشکلات منطقه و جهان اسلام کمک نماید.

حسین ابراهیم طه دبیر کل سازمان همکاری اسلامی نیز در این گفتگوی تلفنی با استقبال از بازگشایی و مشارکت فعال نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در نزد این سازمان، نقش ایران بعنوان عضو موسس و فعال در سازمان همکاری اسلامی را بسیار مهم و موثر خواند و تاکید کرد این سازمان بدون مشارکت و همکاری فعال همه کشورهای اسلامی قادر به حل مشکلات جهان اسلام نخواهد بود و ما از همه برادران و اعضاء خواستار حمایت کامل از این سازمان هستیم.

دبیرکل سازمان همکاریهای اسلامی با اعلام حمایت از برگزاری روند گفتگوها بین ایران و عربستان سعودی تاکید کرد که بروز مشکلات فیمابین کشورهای اسلامی موجب تاسف و ناراحت کننده است و این سازمان کشورهای مسلمان و برادر را به صلح و گفتگو دعوت می کند. 

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان این گفتگو از آقای حسین ابراهیم طه جهت سفر به کشورمان دعوت به عمل آورد که مورد استقبال قرار گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید