«جکی چان» مشعل المپیک را حمل می‌کند!

کدخبر: ۴۷۳۸۶۲
اقتصادنیوز: جکی چان هنرپیشه معروف فیلم‌های رزمی مشعل المپیک را بر فراز دیوار چین حمل می‌کند.
«جکی چان» مشعل المپیک را حمل می‌کند!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، جکی چان هنرپیشه معروف فیلم‌های رزمی مشعل المپیک را بر فراز دیوار چین حمل می‌کند.

پکن، ۳ فوریه (رویترز) - امروز پنج‌شنبه حمل مشعل المپیک بر فراز دیوار چین، با جکی چان، بازیگر هنگ‌کنگی و مدال‌آوران المپیک چینی در میان کسانی که به نوبت شعله را در مسیری که به دلیل کووید به سه روز محدود شده بود، آغاز شد.

حمل مشعل که بازی‌های زمستانی ۴ تا ۲۰ فوریه را افتتاح می‌کند بسیار ساده‌تر از حمل سراسری برای بازی‌های تابستانی ۲۰۰۸ پکن است، توری که با اعتراضات مختل شد.

ما لانگ، دارنده مدال طلای المپیک تنیس روی میز و وو جینگیو، برنده دو مدال طلا در تکواندو، از جمله کسانی بودند که مشعل مارپیچ قرمز و نقره‌ای را در امتداد بخش بادالینگ دیوار چین حمل کردند، جایی که دمای صبح پنجشنبه در آن ۱۱ درجه سانتیگراد (۱۲ فارنهایت) بود.

چان، ۶۷ ساله، ستاره فیلم‌های اکشن و کمدی هنگ کنگ که به دلیل حمایتش از دولت پکن شناخته می‌شود، در بیانیه مطبوعاتی رسمی با نام چینی‌اش چن گانگ شنگ اعلام شد.

چان پس از دویدن در کنار دیوار به خبرنگاران گفت: ساعت ۴ صبح از خواب بیدار شدم. این چهارمین المپیک من است. بسیار خوشحالم. خیلی سردم است.

بادالینگ، بخشی از دیوار که اغلب گردشگران از آن بازدید می‌کنند، در ۷۰ کیلومتری شمال غربی مرکز پکن در منطقه یانکینگ، در نزدیکی مکان‌های ورزشهای زمستانی المپیک و بخش اسکی آلپاین قرار دارد.

دیوار بزرگ چین در حدود ۱۵۰۰ پیش از میلاد در زمان سلسله مینگ ساخته شد.

مشعل المپیک در ادامه مسیر خود به ژانگجیاکو در استان همسایه هبی، جایی که بیشتر مسابقات برفی المپیک در آنجا برگزار می‌شود، حمل خواهد شد. مسیر حمل مشعل المپیک با روشن شدن دیگ المپیک در مراسم افتتاحیه روز جمعه به پایان می‌رسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید