15 نامزد اسکار مشخص شدند / «قهرمان» اصغر فرهادی اسکار می‌گیرد؟

کدخبر: ۴۷۴۰۲۵
اقتصادنیوز: در پایان اولین نمایش فیلم «قهرمان» در جشنواره کن، تماشاگران حاضر در سالن بیش از 5 دقیقه آن را تشویق کردند که این جزو اتفاقات کم نظیر سینما به شمار می‌رود. اما آیا فرهادی سومین اسکار خود را می‌گیرد؟
15 نامزد اسکار مشخص شدند / «قهرمان» اصغر فرهادی اسکار می‌گیرد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از theworldnews، مراسم اسکار امسال در 27 مارس 2022 برگزار می شود (7 فروردین 1401). از بین هزاران فیلم ساخته و اکران شده در سالی که گذشت، تنها 15 فیلم در فهرست نامزدهای اولیه بهترین فیلم بین المللی قرار دارند و مایه افتخار است که یکی از این فیلم ها، از ایران است: "قهرمان" ، ساخته اصغر فرهادی، با بازی هنرمندانه امیر جدیدی، محسن تنابنده ، فرشته صدر عرفایی، سحر گلدوست و ... .

 

در زیر این فهرست 15 گانه را می بینید:

فیلم Great Freedom از اتریش

فیلم Playground از بلژیک
فیلم Lunana: A Yak in the Classroom از بوتان
فیلم Flee از دانمارک
فیلم Compartment No. 6 از فنلاند
فیلم I’m Your Man از آلمان
فیلم Lamb از ایسلند
فیلم قهرمان (A Hero) از ایران
فیلم The Hand of God از ایتالیا
فیلم Drive My Car از ژاپن
فیلم Hive از کوزوو
فیلم Prayers for the Stolen از مکزیک
فیلم The Worst Person in the World از نروژ
فیلم Plaza Catedral از پاناما
فیلم The Good Boss از اسپانیا

فهرست 15 نامزد اسکار بین الملل/ رقبای


قهرمان در 25 روز اول اکران خود تنها در فرانسه یک میلیون دلار فروخته است و در ایران نیز آمار فروش آن تا این لحظه از 12 میلیارد تومان گذشته است و این روند همچنان ادامه دارد.

یکی از نکات جالب توجه درباره قهرمان این است که در پایان اولین نمایش فیلم در جشنواره کن، تماشاگران حاضر در سالن بیش از 5 دقیقه آن را تشویق کردند که جزو اتفاقات کم نظیر سینماست. 


قهرمان برای نخستین بار در ۱۳ ژوئیهٔ ۲۰۲۱ در جشنوارهٔ فیلم کن ۲۰۲۱ به نمایش درآمد و در آن‌جا مشترکاً با کوپه شماره ۶ ساختهٔ یوهو کاسمانن موفق به کسب جایزه بزرگ هیئت داوران از جشنواره کن شد قهرمان بر پایهٔ نقد ۱۳۹ منتقد امتیاز ۹۶٪ را از بازبینی جمعی وبگاه راتن تومیتوز کسب کرده‌است.

در دوم دسامبر نیز اصغر فرهادی با «قهرمان» در بخش بهترین فیلمنامه غیراقتباسی و بهترین فیلم خارجی زبان از سوی هیات نقد ملی آمریکا به عنوان برنده انتخاب شده است.

در سال ۲۰۱۲ فیلم "جدایی نادر از سیمین" فرهادی، برندهٔ جایزهٔ اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد؛ همچنین در هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار، "فروشنده" به نویسندگی و کارگردانی وی توانست جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان را کسب کند.


آیا امسال فرهادی خواهد توانست سومین اسکار خود را برای فیلم زیبای "قهرمان" بگیرد؟

شما هم می توانید این فیلم دیدنی را که همزمان با ایران در سینماهای سراسر جهان در حال اکران است، تماشا کنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید