هشدار هواشناسی به اصفهانی ها/ کاهش 7 درجه ای دمای هوا / توفان در پیش است

کدخبر: ۴۷۴۲۰۵
اقتصادنیوز: کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به کاهش 7 درجه ای دمای هوا در این ایسان، گفت: گاهی افزایش ابر و وزش باد و همچنین وقوع توفان لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.
هشدار هواشناسی به اصفهانی ها/ کاهش 7 درجه ای دمای هوا / توفان در پیش است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از کاهش ۳ تا ۷ درجه‌ای دمای هوا و وقوع توفان و بارش باران و برف در شرق و غرب استان طی ۲۴ ساعت پیش رو خبر داد.‌

حجت الله علی عسگریان با اشاره به فعالیت موج ناپایدار بارشی در سطح استان تا شامگاه امروز، اظهار داشت: آسمان بسیاری از مناطق در این مدت قسمتی تا نیمه ابری است و گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید تا شدید و وقوع توفان لحظه‌ای همراه با گرد و خاک محلی به ویژه در شرق استان پیش‌بینی می‌شود.

او با بیان اینکه در شهر اصفهان به رغم وزش باد شدید با سرعت ۲۰ متر بر ثانیه خیزش گرد و خاک را انتظار نداریم، افزود: امروز به ویژه در نواحی غرب و جنوب استات بارش باران و برف و در مناطق مستعد کولاک برف محتمل است و در سایر مناطق استان نیز باران می‌بارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به بارندگی‌های شبانه‌روز گذشته در سطح استان، گفت: بیشترین میانگین بارشی به ترتیب از سمیرم با ۱۰.۲ میلیمتر باران و هشت سانتیمتر برف، داران ۳.۶ میلیمتر و چهار سانتیمتر برف، خوانسار ۲.۴ میلیمتر و ۲ سانتیمتر برف، بویین و میاندشت ۲.۲ میلیمتر، چادگان ۱.۸ میلیمتر و ۲ سانتیمتر برف و گلپایگان نیم میلیمتر باران بوده است.

علی عسگریان با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده بین سه تا هفت درجه سانتیگراد کاهش دارد، ادامه داد: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر می‌رسد.

او اضافه کرد: بوئین و میاندشت با دمای ۱۱ درجه سانتیگراد زیر صفر و خوروبیابانک با دمای ۱۹ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان همچنین برای فردا تا پایان هفته جاری جوی پایدار پیش‌بینی کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید