سرلشکر صفوی: حضور مردم فتنه های دشمن را سرکوب کرد

کدخبر: ۴۷۴۲۲۶
سرلشکر صفوی گفت: پس از انقلاب در فتنه های اتفاق افتاده، حضور مردم فتنه ها را خاموش و سرکوب کرد.
سرلشکر صفوی: حضور مردم فتنه های دشمن را سرکوب کرد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، سردار سرلشکر پاسدار صفوی ،دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا بمنظور گرامیداشت چهل و سومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به دعوت دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در محل ستاد مبارزه با مواد مخدر و در جمع اعضاء و معاونین و مدیران ستادی این مجموعه به سخنرانی پرداخت و با اشاره به پشتوانه مردمی انقلاب اسلامی ایران گفت: حضرت امام (ره) با پشتوانه مردم انقلاب و جنگ را به پیروزی رساند و پس از انقلاب ، در فتنه های اتفاق افتاده ، حضور مردم  فتنه ها را خاموش و سرکوب کرد.

وی افزود: انقلاب ما  یک انقلاب مکتبی  و مردمی است و بیشترین  کلمه ای که حضرت امام در سخنرانی های خود بکار می بردند عبارت مردم بود و پس از حضرت امام نیز بیشترین غم و نگرانی مقام معظم رهبری ، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مد ظله العالی)  از حال و وضع مردم است.

سرلشکر صفوی در ادامه به مقایسه انقلاب کبیر  اسلامی ایران با انقلاب های  فرانسه ، انقلاب بلشویکی روسیه و انقلاب کمونیستی چین پرداخت و گفت:مهمترین وجه تمایز انقلاب کبیر اسلامی ایران با سایر انقلاب ها در درصد مشارکت مردم ، هندسه و چارچوب یا اصول اساسی و آرمانهای آنها و شخصیت – تفکر  و اندیشه و اخلاق و عملکرد رهبران آنها و پایبندی به ارزشها و عدم انحراف از اصول انقلابها می باشد.

سرلشکر صفوی اضافه کرد: باید قدر مردم را بدانیم و مشکلات آنها را بفهمیم و حل کنیم.

دستیارو مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به آثار مخرب مواد مخدر بر سلامت ، اقتصاد و امنیت گفت: مواد مخدر از نوع صنعتی و سنتی آن برای سلامتی و نشاط جامعه – حفظ بنیان خانواده های ایرانی – اقتصاد خانواده و اقتصاد ملی  ، اشتغال و تولید تهدید جدی است و در مسیر انحطاط جوانان و فریب فرهنگی آنها و جلوگیری از پیشرفت ملت و کشور عزیزمان  ایران  قرار دارد و بایستی همانند مسئله مقابله با ویروس کرونا  ، با موضوع مواد مخدر نیز با یک عزم ملی برخورد کنیم.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در بیان این موضوع که در برابر تهدید مواد مخدر چه باید کرد؟ گفت: در سطح جهانی  دولت های آسیب پذیر غربی و شرقی و منطقه ای بایستی برای انهدام مراکز کشت مواد مخدر و منشاء کشت یک ائتلاف جهانی و منطقه ای تشکیل دهند .

وی افزود: متاسفانه آمریکائی ها نه تنها امنیت و اقتصاد را برای کشور افغانستان در طول اشغال آن به ارمغان نیاوردند بلکه کسب و تولید مواد مخدر را 50 برابر افزایش داده اند .

سرلشکر صفوی اضافه کرد: مقابله و انهدام شبکه های مافیایی مواد مخدر نیازمند شبکه های اطلاعاتی و عملیاتی و ائتلاف بین المللی است .

سرلشکر صفوی با اشاره به ضرورت فهم مشترک در بعد داخلی در مقابله با مواد  مخدر گفت:  فهم مشترک بین قوای سه گانه و نیروهای مسلح از خطر و تهدید همه جانبه انواع مواد مخدر که جوانان و امنیت ملی و پیشرفت آینده کشور را  هدف قرار داده است بایستی شکل گیرد و عزم و اراده ملی ملت و دولت و قوا برای ایجاد  دغدغه و حساسیت مستمر  برای ورود همه دستگا ها در موضوع پیشگیری لازم است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: مهمترین  اقدام در پیشگیری از آثار سوء مواد مخدر جهاد تبیینی برای عموم مردم است و در این حرکت بایستی از ظرفیت یک میلیون معلم وکارمند و حدود 13 میلیون دانش آموز و صد هزار عضور هیات علمی دانشگاه  ها و وزارت بهداشت  و 4 میلیون دانشجو  بهره برد.

سرلشکر صفوی ظرفیت بخش خصوصی و دولتی و کارگاه ها و بویژه خانواد ه ها را در پیشگیری از آسیب های مواد مخدر موثر دانست و به تشریح ظرفیت دستگاه ها و رسانه ها  خصوصا شبکه های اطلاع رسانی و مجازی در جهاد تبیینی پرداخت.

وی با اشاره به ضرورت اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر ،از  بروز رسانی و اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر در مجلس شورای اسلامی بعنوان یک ضرورت  نام برد و با اشاره به ایفاء نقش جوامع بین المللی در مسئولیت های خود گفت: ایران در خط مقدم مبارزه  جهانی با  مواد مخدر قرار دارد و دفتر مقابله با مواد مخدر سازمان ملل بایستی به مسئولیت های بین المللی خود در رفع تحریم های آمریکائی در  تجهیزات  مرتبط با  کشف و مبارزه با مواد مخدر  اقدام نماید.

سرلشکر صفوی  بااشاره به  ضرورت  ایفاء نقش موثرتر کشورهای همسایه در مبارزه با مواد مخدر افزود:کشورهای همسایه شرقی ایران نسبت به ایفای نقش موثر در انهدام  کشتزارهای مواد مخدر و ترانزیت  مواد مخدر  اقدام  و به مسئولیت های خود عمل کنند.

وی با اشاره به ضرورت جریان سازی رسانه ای در خصوص ارتقاء سطح آگاهی ها و مهارت جامعه در برابر آسیب های  مواد مخدر گفت:بایستی جریان سازی رسانه های بمنظور ارتقاء سطح آگاهی ها و مهارت و دانش آحاد جامعه در برابر آسیب ها ، عوارض و پیامد های مصرف مواد مخدر بصورت مستمر شکل گیرد.

سرلشکر صفوی تقویت دیپلماسی منطقه ای و بین المللی را یکی دیگر از راه های مقابله با مواد مخدر دانست و گفت: تقویت دیپلماسی منطقه ای و بین المللی به منظور مطالبه گری  در ایفاء نقش و مسئولیت مشترک مبارزه با مواد مخدر  بسیار موثر است و ایران باید در این زمینه  دیپلماسی فعالی با کشورها داشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید