تاریخ فینال جام ملت های آفریقا

کدخبر: ۴۷۴۴۲۰
جام ملت‌های آفریقا ۲۰۲۲ به ایستگاه پایانی رسید و تیم‌های ملی مصر و سنگال باید در کامرون دیدار فینال جام ملت‌های آفریقا را برگزار نمایند.
تاریخ فینال جام ملت های آفریقا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شهرآرانیوز تیم‌های ملی فوتبال سنگال و مصر باید یکشنبه شب، هفدهم بهمن ماه در کامرون فینال رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا را برگزار نمایند.

 این دیدار از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه المبه کامرون برگزار خواهدشد.

تیم ملی فوتبال مصر که کارلوس کی‌روش، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران را در اختیار دارد، در مرحله گروهی با قبول شکست ۱ بر ۰ مقابل نیجریه و پیروزی با نتایج مشابه در برابر سودان و گینه بیسائو به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعدی رقابت‌ها شد.

در مرحله یک هشتم نهایی شاگردان کی‌روش موفق شدند ساحل عاج را در ضربات پنالتی با نتیجه ۵ بر ۴ مغلوب نمایند. در مرحله یک چهارم نهایی مراکش که در جام جهانی ۲۰۱۸ با تیم ملی ایران از کی‌روش شکست خورده‌بود، این بار هم در ۱۲۰ دقیقه، با نتیجه ۲ بر ۱ مغلوب مصر شد.

در نیمه نهایی باز هم کار تیم ملی مصر به ضربات پنالتی کشیده شد و کامرون دیگر حریفی بود که توسط شاگردان کی‌روش از جام ملت‌های آفریقا کنار رفت. این دیدار در ضربات پنالتی با نتیجه ۳ بر ۱ به سود مصر به پایان رسید.

در آن سو سنگال با ستارگانی همچون مندی، گلر چلسی، مانه، وینگر لیورپول، گایه، بازیکن پاریس سن ژرمن، مندی، هافبک لسترسیتی، کویاته، کریستال پالاس، دیالو، کولیبالی، مدافع ناپولی و ... در مسیری نه چندان سخت به فینال رسید و در نیمه نهایی هم بورکینافاسو را با نتیجه ۳ بر ۱ مغلوب کرد.

شاگردان آلیو سیسه، در مراحل قبلی هم تیم‌های گینه استوایی و کیپ ورد را مغلوب کرده بودند.

نکته جالب توجه اینکه مامه بابا تیام، مهاجم اسبق استقلال و فعلی کایسری اسپور نیز روی نیمکت سنگال حضور دارد.

مصر تاکنون ۸ عنوان قهرمانی جام ملت‌های آفریقا را از آن خود کرده، اما در ۱۲ سال اخیر موفق به کسب این عنوان نشده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید