قالیباف: امضای نهایی قراردادها بر اساس تصویب مجلس است

کدخبر: ۴۷۴۶۵۸
رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات نماینده ملایر گفت: دولت ها ابتدا به صورت موقت توافق می کنند، اما امضای نهایی قراردادها بر اساس تصویب مجلس است.
قالیباف: امضای نهایی قراردادها بر اساس تصویب مجلس است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، احد آزادیخواه در نشست علنی امروز- دوشنبه(۱۸ بهمن ماه)- مجلس شورای اسلامی در تذکر قانون اساسی با اشاره به اصل ۱۲۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران گفت: درقانون آمده است که امضای عهدنامه‌ها، مقاوله‌نامه‌ها، موافت‌نامه‌ها و قراردادهای دولت ایران با سایر دولت‌ها و همچنین امضای پیمان‌های مربوط به اتحادیه‌های بین‌المللی پس از تصویب مجلس شورای اسلامی با رئیس جمهور یا نماینده قانونی او است.

نماینده ملایر اضافه کرد:تقدم و تاخر رتبه در این قانون باید لحاظ شود ، اما در هیچکدام از موافقت نامه ها تقدم و تاخر رعایت نمی شود باید ابتدا مجلس تصویب کند و بعد دولت ها امضا کنند.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات نماینده ملایر گفت: دولت ها ابتدا به صورت موقت توافق می کنند،اما امضای نهایی  قراردادها بر اساس تصویب مجلس است و بر اساس  اصل۷۷ قانون اساسی  عهدنامه ها و قراردادها بین المللی باید به تصویب مجلس برسند.

رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دولت بعد از تصویب  قرارداد از سوی مجلس، قراردادها را امضا می کند این اخطار وارد نیست. تا توافق از سوی مجلس نهایی نشود  اسناد مبادله نمی شود به عنوان نمونه توافق نامه‌ای در مورد دریای مازنداران  وجود دارد، اما هنوز مانده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید