هشدار جدی؛ 5 نشانه اصلی سویه اُمیکرون /تفاوت های اصلی اومیکرون و دلتا

کدخبر: ۴۷۴۷۱۱
اقتصادنیوز: تحقیقات نشان می دهد که بیشتر افراد مبتلا به سویه اومیکرون اغلب این پنج علامت گلو درد، سردرد، خستگی، آبریزش بینی و عطسه کردن را گزارش می کنند.
هشدار جدی؛ 5 نشانه اصلی سویه اُمیکرون /تفاوت های اصلی اومیکرون و دلتا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سیناپرس ، گزارش های متعددی نشان می دهد سویه اومیکرون به نسبت سویه های پیشین کرونا بسیار قابل انتقال است، اما شواهد دیگری نیز نشان می دهد که این بیماری شدت کمتری نسبت به سایر انواع ویروس کرونا دارد.

مطالعات انجام شده نشان می دهد که بیشتر افراد مبتلا به سویه اومیکرون اغلب این پنج علامت را گزارش می کنند:
گلو درد، سردرد، خستگی، آبریزش بینی و عطسه کردن

با این حال یافته های محققان حاکی از این واقعیت است که  افراد مبتلا به سویه اومیکرون ممکن است یک یا چند مورد از علائم زیر را نیز تجربه کنند: از دست دادن اشتها، حالت تهوع، مه مغزی و عرق شبانه. گفتنی است که مه مغزی به احساس فراموشی، سردرگمی و عدم وضوح ذهنی اشاره دارد.

این یافته ها ماحصل مطالعات جدیدی است که تیمی از پژوهشگران به سرپرستی پروفسور تیم اسپکتور ،متخصص اپیدمیولوژی ژنتیکی انجام داده و طی آن اثرات نوع جدید اومیکرون بررسی شده است.

وی در این رابطه اعلام کرد: تهوع و از دست دادن اشتها در افرادی که به طور کامل واکسینه و سیستم ایمنی آن ها تقویت شده بود، بیشتر شایع است. اگرچه شواهد در مورد تعریق شبانه قطعی نیست اما برخی از افرادی که آزمایش اومیکرون مثبت داشتند، گزارش کرده اند که این علامت را تجربه کرده اند.

تفاوت های اصلی اومیکرون و دلتا


تاکنون داده‌ ها حاکی از آن است که نوع اومیکرون کووید، در حالی که سریع‌ تر گسترش می ‌یابد، خفیف ‌تر از انواع دیگر مانند دلتا است. نسبت افرادی که با این بیماری در بیمارستان بستری می شوند در بسیاری از کشورها کمتر از دلتا است.

اگرچه ممکن است اومیکرون خفیف ‌تر باشد، اما این نیز درست است که بسیاری از مردم در سراسر جهان به دلیل عفونت و واکسیناسیون ایمنی طبیعی ایجاد کرده‌ اند. شواهد همچنین نشان می‌دهد که برخلاف سویه دلتا که در ریه تکثیر می‌شود، اومیکرون در دستگاه تنفسی فوقانی که شامل بینی، دهان و گلو می‌شود، چند برابر بیشتر رشد می کند.

این شاید یکی از دلایلی باشد که قدرت سرایت اومیکرون را نسبت به سویه های پیشین از جمله دلتا بیشتر می کند. از سوی دیگر اومیکرون به دلیل آبریزش بینی و عطسه بین افراد بسیار قابل انتقال است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید