اولیانوف: سند نهایی برای احیای برجام پیش نویس شد

کدخبر: ۴۷۴۸۹۶
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی اشاره کرد که مسکو مطلقا با تعیین «ضرب‌الاجل‌های ساختگی» برای به سرانجام رساندن مذاکرات مخالف است اما بر این باور است که روند مذاکرات نباید به تاخیر بیفتد.
اولیانوف: سند نهایی برای احیای برجام پیش نویس شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در گفت‌وگویی با روزنامه کامرسنت، گفت که مسکو به دنبال به سرانجام رساندن مذاکرات وین درباره احیای توافق هسته‌ای تا آخر فوریه است.

اولیانوف گفت: به هر حال، ما به دنبال به سرانجام  رساندن مذاکرات در اسرع وقت هستیم، ترجیحا در ماه جاری[فوریه]».

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی اشاره کرد که مسکو مطلقا با تعیین «ضرب‌الاجل‌های ساختگی» برای به سرانجام رساندن مذاکرات مخالف است اما بر این باور است که روند مذاکرات نباید به تاخیر بیفتد.

او در این راستا بیان کرد: ما به شدت مخالف تعیین ضرب‌الاجل‌های ساختگی هستیم. در عین حال، با این موافقیم که مذاکرات نباید طولانی شود و اگر بخواهیم، می‌تواند تا آخر این ماه به اتمام برسد. این اتفاق با وجود اراده سیاسی وآمادگی طرفین برای نشان دادن انعطاف معقول به واقعیت می‌پیوندد.

طبق گفته این دیپلمات روس، سندی نهایی برای احیای توافق هسته‌ای پیش‌نویس شده است.
او در پاسخ به این که مذاکرات در حال حاضر در چه مرحله‌ای است، گفت: فکر می‌کنم می‌توان گفت مرحله فعلی، مرحله آخر است. کارهای زیادی انجام شده است.

اولیانوف ادامه داد: سندی نهایی پیش‌نویس شده است. این سند بندهای متعددی دارد که باید بیشتر روی آن کار شود اما سند روی میز است. طولانی است و بیش از بیست صفحه دارد. این مبنای به پایان بردن مذاکرات در مدتی کوتاه است.

طبق گفته نماینده روسیه در وین، این سند، سندی سیاسی خواهد بود که اقداماتی ملموس برای بازگشت به توافق اصلی را تشریح می‌کند.

به گفته او، «این سند دربرگیرنده مسائل لغو تحریم‌های آمریکا و اقداماتی است که ایران باید در حوزه هسته‌ای انجام دهد ودر نهایت، شامل توالی اجرای این موارد توافق شده است.»

اولیانوف در این زمینه ادامه داد: وقتی توافق نهایی انجام شود، دوره‌ای برای آماده‌سازی اجرای آن آغاز خواهد شد.پس از آن، روزی خواهد رسید که ما، سرانجام، شاهد برقرار بودن برجام در چارچوبی خواهیم بود که قبلا در سال ۲۰۱۵ بر سر آن توافق شده بود. اما این برنامه‌ی سختی است که باید بیشتر روی آن کار کنیم.

این دیپلمات روس‌در پاسخ به ابن که آیا سند نهایی مستلزم اقدامی از سوی شورای امنیت سازمان ملل  خواهد بود یا نه که قطعنامه‌ای برای توافق هسته‌ای صادر کرده بود، گفت که موضوع قطعنامه‌ای دیگر از سوی سازمان ملل مطرح نشده است و احتمالا نیازی به آن نخواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید