قول مخبر به فرهنگیان درباره وضعیت رتبه بندی معلمان

کدخبر: ۴۷۵۰۱۹
اقتصادنیوز: محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور درخصوص وضعیت رتبه بندی معلمان گفت: رسیدگی به وضعیت عزیزان شاغل در آموزش و پرورش هم در شعارهای انتخاباتی رییس‌جمهور بود و هم در بودجه سالانه ۱۴۰۱ مورد تأکید قرار گرفته و دولت مصمم است طرح رتبه‌بندی معلمان را به انجام برساند.
قول  مخبر به فرهنگیان درباره وضعیت رتبه بندی معلمان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، معاون اول رییس‌جمهور گفت: رسیدگی به وضعیت عزیزان شاغل در آموزش و پرورش هم در شعارهای انتخاباتی رییس‌جمهور بود و هم در بودجه سالانه ۱۴۰۱ مورد تأکید قرار گرفته و دولت مصمم است طرح رتبه‌بندی معلمان را به انجام برساند.

 
 

محمد مخبر روز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه آموزشی در سراسر کشور که همزمان و متمرکز در مدرسه کودکان استثنایی امام رضا (ع) در جنوب تهران عملیاتی شد، در بخشی از سخنان خود با اشاره به توجه ویژه دولت به وضعیت معلمان و کارکنان آموزش و پرورش گفت: به رغم مشکلات اساسی و کارشناسی لایحه رتبه‌بندی معلمان که در دولت قبل تهیه شده بود، رییس‌جمهور تأکید کرد همان لایحه به مجلس ارائه و موضوع رتبه‌بندی معلمان به سرعت به نتیجه برسد.

او گفت: رسیدگی به وضعیت عزیزان شاغل در آموزش و پرورش هم در شعارهای انتخاباتی رییس‌جمهور بود و هم در بودجه سالانه ۱۴۰۱ مورد تأکید قرار گرفته و دولت مصمم است طرح رتبه‌بندی معلمان را به انجام برساند.

وی اضافه کرد: به همین منظور به‌رغم اینکه لایحه دولت قبلی برای رتبه‌بندی معلمان دارای اشکالات و ایراداتی بود اما رییس‌جمهور تأکید کرد همان لایحه را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهیم تا موضوع رتبه‌بندی به سرعت پیگیری شود و به نتیجه برسد.

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به اینکه یکی از شعارهای محوری دولت مردمی سیزدهم را «عدالت» عنوان کرد و اظهار داشت: عدالت آموزشی یکی از مهم‌ترین شاخه‌های عدالت محسوب می‌شود و اگر در این بخش نتوانیم عدالت را مستقر کنیم در سایر بخش‌ها نیز تحقق عدالت میسر نخواهد شد.

مخبر در ادامه سخنان خود از مجمع خَیّرین مدرسه‌ساز به‌عنوان شجره طیبه یاد کرد و اظهار داشت: تا امروز ۳۰ درصد از مدارس کشور توسط خَیّرین ساخته شده که باید از این الگو در سایر بخش‌ها مانند تولید و رفع مسائل اشتغال نیز استفاده کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید