بیشترین مواد مخدر ایران از کدام کشور وارد می‌شود؟/ پاسخ دادستان کل کشور

کدخبر: ۴۷۵۰۴۳
خرداد امسال رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفته بود طبق آن چیزی که سازمان ملل اعلام می‌کند ۳۵ درصد مواد مخدر تولیدی در افغانستان، برای ترانزیت و مصرف وارد ایران می‌شود.
بیشترین مواد مخدر
ایران
از کدام کشور وارد می‌شود؟/ پاسخ دادستان کل کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین منتظری به نقش مهم تاجیکستان در مبارزه با قاچاق مواد مخدر از افغانستان تاکید کرد.

 دادستان کل کشور در دیدار با دادستان کل جمهوری تاجیکستان گفت: متاسفانه کشور افغانستان یکی از تولیدکنندگان مواد مخدر است و این همجواری و همسایگی باعث شده بخش زیادی از مواد مخدر به ایران وارد و به کشورهای دیگر از جمله کشورهای اروپایی ترانزیت شود، با توجه به اینکه کشور تاجیکستان هم با کشور افغانستان مرز مشترک زیادی دارد می‌توانیم با همکاری یکدیگر و تبادل اطلاعات نقش مهمی در مبارزه با قاچاق مواد مخدر داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری در خصوص مسائل دیگر همچون مبارزه با جرائم سازمان یافته و دیگر مسائل فی مابین آماده همکاری هستیم تا بتوانیم بیش از گذشته ضمن رفع موانع و مشکلات در مناسبات حقوقی وقضایی گام‌های رو به جلو برداریم.

خرداد امسال رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفته بود طبق آن چیزی که سازمان ملل اعلام می‌کند ۳۵ درصد مواد مخدر تولیدی در افغانستان، برای ترانزیت و مصرف وارد ایران می‌شود.

بعد از تغییر و تحولات سیاسی در افغانستان وزارت کشور طالبان در پی انتشار برخی گزارش‌ها درباره مواد مخدر افغانستان، اعلام کرد که از افزایش کشت و قاچاق مواد مخدر جلوگیری می‌کنیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص رویکرد کشور افغانستان نسبت به جلوگیری از ورود مواد مخدر به ایران گفت: طالبان طی اعلام رسمی گفته‌اند که مانع از ورود مواد مخدر به کشور ما می‌شوند، اما این نگاه باید در رفتار عملی آنان نیز ثابت شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید