هویت برج آزادی تهران احیا و زنده می شود

کدخبر: ۴۷۵۶۷۴
اقتصادنیوز: شهردار منطقه 9 تهران امروز در حاشیه راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن اعلام کرد: به واسطه برج میلاد و میدان آیینی امام حسین (ع)، برج تاریخی آزادی به فراموشی سپرده شد و بسیاری از شهروندان تهرانی با ظرفیت این مجموعه بی نظیر در کشور بی اطلاع هستند.
هویت برج آزادی تهران احیا و زنده می شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، شهردار منطقه ۹ تهران با بیان اینکه این منطقه و به ویژه میدان تاریخی آزادی سنبل این انقلاب است گفت: شهرداری تهران نگاه ویژه ای به این قدمگاه انقلاب دارد و تلاش داریم هویت برج آزادی را احیا و زنده کنیم.

محمد جواد خسروی روز جمعه در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: به واسطه برج میلاد و میدان آیینی امام حسین (ع) برج تاریخی آزادی به فراموشی سپرده شد و بسیاری از شهروندان تهرانی با ظرفیت این مجموعه بی نظیر در کشور بی اطلاع هستند.

وی افزود: به مناسبت اعیاد و مناسبت های ملی و مذهبی قصد داریم با اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری هویت برج آزادی را احیا کنیم.

شهردار منطقه ۹ تهران ادامه داد: مجموعه برج آزادی نقطه اتصال چندین منطقه از جمله مناطق پنج، ۲۱، ۱۷ و ۱۰ است و با توجه به اینکه میدان آزادی محل اجتماع مردم در روز ۲۲ بهمن است از دو ماه گذشته اقداماتی در زمینه زیباسازی این مجموعه و مسیرهای اطراف با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران انجام دادیم.

به گفته وی، طرح احیای برج آزادی مورد تأکید مدیریت شهری پایتخت است و تلاش داریم در این دوره از مدیریت شهری این میدانگاه تاریخی و انقلابی کشور احیا شود.

وی تاکید کرد: یکی از نکات مهم پویش پرچم افتخار بود که در شهر تهران و در مجموعه شهرداری منطقه ۹ انجام شد که شب گذشته مراسم ویژه فرهنگی و هنری گردن آویز مدال افتخار بر برج آزادی بود که برای اولین بار برگزار شد.

هویت برج آزادی تهران احیا می شود

خسروی خاطرنشان کرد: در این سال های اخیر به موضوع پرچم که نماد ملی و مذهبی کشور است توجه ای نشد که با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران در ایام دهه مبارک فجر بیش از ۳۰۰ هزار متر مربع پرچم در شهر تهران و حدود ۳ هزار پرچم در معابر منطقه ۹ نصب شد.

شهردار منطقه ۹ با بیان اینکه در تلاش هستیم برای اعیاد نوروز نیز ویژه برنامه هایی در مجموعه برج آزادی برگزار کنیم گفت: این مجموعه از ظرفیت های مهمی برخوردار است و تلاش داریم حضور شهروندان را در این مجموعه افزایش دهیم.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال نیز گفت: گرچه محوریت امسال راهپیمایی بصورت خودرویی و موتوری برگزار شد اما تعداد قابل توجهی از شهروندان با پای پیاده خود را به این راهپیمایی رسانده بودند.

به گزارش ایرنا، منطقه ۹ شهرداری تهران در غرب شهر تهران قرار دارد. این منطقه از ۲ ناحیه تشکیل شده و دارای هشت محله است که ناحیه یک شامل سه محله و ناحیه ۲ شامل پنج محله است.

مهرآباد شمالی و جنوبی، ۳۰ متری جی، دکتر هوشیار، سرآسیاب، دستغیب، امامزاده عبدالله (ع)، ۲۰ متری شمشیری، فتح، استاد معین از محله‌های منطقه ۹ است و فرودگاه مهرآباد، پادگان جی، پارک المهدی از مهمترین اماکن این منطقه به شمار می رود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید