تظاهرات مردم در اوکراین/ برای استقلال بجنگیم/ شعار اوکراین باشکوه سر داده شد+ تصاویر

کدخبر: ۴۷۶۰۷۵
هزاران اوکراینی با تکان دادن پرچم و خواندن سرود ملی در سرمای زمستان تظاهرات کردند تا اتحاد خود در برابر تهاجم ترسناک روسیه را نشان دهند.
تظاهرات مردم در اوکراین/ برای استقلال بجنگیم/ شعار اوکراین باشکوه سر داده شد+ تصاویر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصرایران، هزاران اوکراینی با تکان دادن پرچم و خواندن سرود ملی در سرمای زمستان تظاهرات کردند تا اتحاد خود در برابر تهاجم ترسناک روسیه را نشان دهند.

 "ولودیمیر زلونسکی" رئیس جمهور اوکراین با شرکت در تمرینات نظامی نیروهای پلیس در "خرسون" جنوبی گفت: "وحشت در کشور بهترین دوست دشمنان ماست".

وی افزود: "حجم اطلاعات زیاد باعث وحشت می‌شود و نمی تواند به ما کمک کند". "او گفت نمی‌توان موافق یا مخالف چیز اتفاق نیفتاده باشم، اما تا الان جنگ تمام عیاری در اوکراین وجود ندارد".

او با اشاره به الحاق کریمه به روسیه افزود: ما باید هر روز آماده باشیم. این روند از دیروز شروع نشده است. این روند از سال 2014 آغاز شده و ما آماده ایم و به همین دلیل اینجا هستیم.

"ماریا شچرینکو" دانشجوی اوکراینی حاضر در تظاهرات روز گذشته با ابراز احساساتی مشابه از آنچه "ولودیمیر زلونسکی" رئیس جمهور اوکراین بیان کرد، گفت: "هراس بی فایده است، ما باید متحد شویم و برای استقلال بجنگیم".

او در یک روز سرد که خورشید کم و بیش از میان ابرها دیده می‌شد، گفت: "آرام می مانم. من اوکراین را دوست دارم".

برخی از شهروندان در تظاهرات کیف پلاکاردهایی با نوشته "جنگ جواب نمی دهد" را حمل می‌کردند. برخی دیگر نیز شعار "اوکراین باشکوه" را سر دادند و بنرهایی را در دست داشتند که مردم را به "مقاومت" دعوت می‌کرد. شعار "متجاوزان باید بمیرند" نیز در میان جمعیت شنیده می‌شد.

برخی شرکت کنندگان در تظاهرات "وحدت"  کیف شعار "اوکراین باشکوه" را سر دادند و بنرهایی را در دست داشتند که مردم را به "مقاومت" دعوت می‌کرد/ عکس: رویترز

تظاهرات اوکراین؛ خشم از پوتین/ همبستگی با مردم

حدود 14 هزار نفر به دلیل درگیری‌های 8 سال گذشته در شرق اوکراین از کشته شده اند. این درگیری‌ها  بین نیروهای اوکراین و یک گروه جدایی طلب تحت حمایت روسیه رخ داده است. اینک اوکراین با تهاجم همه جانبه روسیه مواجه است.

کرملین بیش از 100 هزار سرباز را در اطراف همسایه غربی خود جمع آوری کرده است و مانورهای جنگی را در بلاروس -مرزهای شمالی- و رزمایش‌های دریایی را در دریای سیاه اجرایی می کند.

واشنگتن هشدار داده که جنگ در "هر لحظه" ممکن است رخ دهد. کشورهای غربی دیپلمات‌های خود را از اوکراین بیرون می‌کشند و به شهروندان خود دستور می‌دهند که هر چه سریعتر از اوکراین خارج شوند. با این حال روسیه برنامه ریزی برای حمله را رد کرده و پوتین از انتشار اطلاعات نادرست در آن باره این جنگ صحبت کرده است. 

کیف نیز علی رغم درخواست های زلنسکی و تعدادی دیگر از رهبران برای حفظ آرامش، طرحی را برای تخلیه فوری 3 میلیون شهروند پایتخت آماده کرده است.

اما مردمی که در خیابان های مرکزی کیف پایتخت اوکراین تظاهرات و راهپیمایی کردند می‌گویند که ترسی ندارند.

اوکراینی ها در تظاهرات روز شنبه خشم خود را از "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه ابراز کردند/ عکس: خبرگزاری فرانسه

تظاهرات اوکراین؛ خشم از پوتین/ همبستگی با مردم

"نظر نوسلسکی" که به همراه دو فرزند کوچکش به راهپیمایی آمده، گفت: ما اینجا هستیم که نشان دهیم، نمی‌ترسیم.

معترضان اوکراینی در روز شنبه فریاد زدند: "ما جسم و روحمان را برای آزادیِ محبوب می‌دهیم".

جمعیت آواز خواندند و کلمات سرود ملی را فریاد زدند. درست همان طور که گروهی زیادی از اوکراینی ها در ماه های منتهی به انقلاب اوکراین در سال 2014 همین آوازها و سرود ملی را خوانند. انقلاب و تحولاتی که در آن زمان تحت حمایت اروپا قرار داشت.

تحولات سال 2014 کرملین را تحریک کرد و برانگیخت تا شبه جزیره اوکراین را ضمیه خاک خود کند و پس از آن از شورش‌های بخش‌ شرقی اوکراین که عمدا روسی زبان هستند، حمایت کرد.

شرکت کنندگان در تظاهرات "وحدت" اوکراین  آواز خواندند و کلمات سرود ملی را فریاد زدند/ عکس: رویترز

تظاهرات اوکراین؛ خشم از پوتین/ همبستگی با مردم

روابط مسکو و کیف از سال 2014 بسیار تیره شد و این احساس در میان جمعیت تظاهر کنندگان حس می‌شد. "ناتالیا ساوستیکوا" یک پزشک 67 ساله می‌گوید: "چرا پوتین باید به ما بگوید که چه کار کنیم".

"والری زالوزنی" رئیس نیروهای مسلح اوکراین و "الکسی رزنیکف" وزیر دفاع اوکراین در بیانیه ای جداگانه گفتند که متجاوزان کیف، اودسا، خارکف یا هر شهر دیگری را نخواهند گرفت.

هزاران نفر از شهروندان اوکراین در تظاهرات "وحدت" روز گذشته شرکت کردند تا روحیه وطن پرستانه خود در آستانه حمله احتمالی روسیه به این کشور را نشان دهند/ عکس: رویترز

تظاهرات اوکراین؛ خشم از پوتین/ همبستگی با مردم

"والری زالوزنی" فرمانده نیروهای مسلح گفت: ما دفاع کیف را تقویت کرده ایم، آمادگی‌های لازم را پشت سر گذاشته ایم. ما با گُل منتظر دشمنان نیستیم بلکه با سلاح های دوش پرتاب (آمریکایی)، موشک‌های هدایت شونده و سیستم‌های سبک ضد تانک در انتظار نشسته ایم. او خطاب به دشمنان گفت: به جهنم خوش آمدید. 

برخی از شهروندان در تظاهرات کیف پلاکاردهایی با نوشته "جنگ جواب نمی دهد" را حمل می‌کردند/ عکس: خبرگزاری فرانسه

تظاهرات اوکراین؛ خشم از پوتین/ همبستگی با مردم

 ارتش می‌گوید سیستم‌های اطلاعاتی و ارتش اوکراین کنترل اوضاع در مرزها را در دست دارند و کیف اقدامات خود با متحدان را هماهنگ می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید