خبر سفیر ایران درباره مراودات تجاری بین ایران و آذربایجان

کدخبر: ۴۷۶۴۳۸
سید عباس موسوی در جریان سفر زمینی به اردبیل و دیدار با امام جمعه اردبیل گفت: گمرک بیله‌سوار یکی از گمرک‌های فعال و پرتردد در مراودات تجاری و مرزی ایران با جمهوری آذربایجان است که برخی مشکلات به وجود آمده در روزهای اخیر نیز برطرف خواهد شد.
خبر سفیر ایران درباره مراودات تجاری بین ایران و آذربایجان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سفیر ایران در جمهوری آذربایجان گفت: مراودات اقتصادی، ‌تجاری و مرزی ایران با جمهوری آذربایجان تقویت خواهد شد.

سید عباس موسوی در جریان سفر زمینی به اردبیل و دیدار با امام جمعه اردبیل اظهار کرد: گمرک بیله‌سوار یکی از گمرک‌های فعال و پرتردد در مراودات تجاری و مرزی ایران با جمهوری آذربایجان است که برخی مشکلات به وجود آمده در روزهای اخیر نیز برطرف خواهد شد.

وی تصریح کرد: در رایزنی با طرف آذری تلاش می‌کنیم تا موانع به موجود آمده در تردد کامیون‌ها و همچنین تردد زمینی را بین مسافران 2 کشور برطرف کرده و یک شرایط مطلوب در روابط 2 کشور به وجود آوریم.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان گفت: در بازدیدی که از گمرک بیله‌سوار و گمرک طرف آذری داشتیم ضرورت همکاری متقابل را در رفع مشکلات و نارسایی‌های احتمالی یادآور شدیم و انتظار می‌رود در بهترین شرایط روابط ایران و آذربایجان در سال‌های پیش رو توسعه پیدا کند.

موسوی افزود: در دیداری که با استاندار و امام جمعه اردبیل خواهیم داشت در جریان مشکلات و نارسایی‌های احتمالی نیز قرار خواهیم گرفت و سعی و تلاشمان بر این است تا با تعامل مسئولان 2 کشور موانع مرزی و گمرکی برطرف شده و به صورت خودرویی و تردد زمینی مشکلات احتمالی به وجود آمده نیز برطرف شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: رونق تجارت و صادرات 2 کشور به نفع مرزنشینان هر 2 منطقه است و در این زمینه سعی بر این است تا حمایت و پشتیبانی‌های لازم از مرزنشینان و تجار 2 کشور انجام شده و برخی ناهماهنگی‌ها نیز برطرف شود.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان اضافه کرد: استان اردبیل و منطقه مرزی بیله‌سوار شرایط خاص و نقش ویژه‌ای را در مراودات 2 کشور انجام داده و از این به بعد نیز این امر مورد حمایت و تقویت جدی قرار می‌گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید