پلوسی برای رایزنی درباره مذاکرات وین به فلسطین اشغالی می‌رود

کدخبر: ۴۷۶۴۵۰
«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا قراراست روز چهارشنبه با سفر به بیت المقدس از کنست بازدید کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، منابع خبری صهیونیستی از سفر آتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و هیات همراه به فلسطین اشغالی برای رایزنی با مقام‌های صهیونیستی خبر دادند.

منابع خبری صهیونیستی دوشنبه شب به وقت تهران از قصد رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای سفر به فلسطین اشغالی جهت رایزنی با مقام‌های صهیونیستی درباره مسائل مختلف از جمله مذاکرات رفع تحریم هادر وین خبر دادند.

روزنامه «هاآرتص» نوشت که «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا قراراست روز چهارشنبه با سفر به بیت المقدس  از کنست بازدید کند. دستور کار وی در این مقام‌های صهیونیستی در زمینه آخرین تحولات  مذاکرات ایران در وین خواهد بود. برخی از قانونگذاران ارشد آمریکا از جمله «آدام شیف»، «تد دوچ»، «باربارا لی» او را در این سفرهمراهی خواهند کرد.

این سفر در حالی صورت می‌گیرد که «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم اسرائیل و جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده به تازگی در یک تماس تلفنی درباره ایران گفت‌وگو کردند.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است. ایران تاکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

پلوسی برای در جریان گذاشتن صهیونیست‌ها از مذاکرات وین به  کنست می‌رود

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

ایران  در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد. علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

ایران به عنوان یکی از امضاکنندگان  ان‌پی‌تی و عضو  آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را  برای مقاصد صلح آمیز دارد

 به نوشته هاآرتص، سفر پلوسی به فلسطین اشغالی در حالی انجام می‌شود که رئیس جمهور ایالات متحده نسبت به حمله قریب‌الوقوع روسیه به اوکراین نیزهشدار داده است. پلوسی روز یکشنبه در خصوص ماجرای روسیه با اوکراین گفت: «معتقدم که او برای تهاجم آماده است. اگر روسیه با تحریم‌ها تهدید نمی‌شد، حمله پوتین قطعی بود.»

پلوسی گفت که درک می‌کند که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین می‌خواهد مردم را در این وضعیت آرام نگه دارد و  اقتصادش آسیب نبیند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید