وحشت اسرائیل از قدرت حزب الله لبنان/ هیچ نقطه‌ای در امان نیست

کدخبر: ۴۷۶۵۹۸
یوآو لیمور، تحلیلگر نظامی صهیونیستی، به نقل از فرمانده دپارتمان توسعه رزمی در ارتش اسرائیل می‌گوید، اگر حزب‌الله از سد هزار موشک از نوع دقیق عبور کند، تل‌آویو ناگزیر به جنگ علیه این حزب خواهد شد، هرچند این تصمیم به گفته او دشوار خواهد بود.
وحشت اسرائیل از قدرت حزب الله لبنان/ هیچ نقطه‌ای در امان نیست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا یک کارشناس اسرائیلی به نقل از مقامات تل‌آویو در مقاله‌ای اذعان داشته که حزب‌الله لبنان از ۲۳۰ هزار موشک برخوردار است که اگر نبردی رخ دهد کل سرزمین‌های اشغالی و تاسیسات راهبردی اسرائیل در تیرس آنها خواهد بود.

زهیر اندراوس، کارشناس اسرائیلی در یادداشتی در روزنامه رای الیوم نوشت: آیا رژیم اشغالگر کوبیدن بر طبل جنگ علیه حزب‌الله لبنان را آغاز کرده است؟ این احتمال وجود دارد که پاسخ مثبت باشد؛ اما از سوی دیگر، اسرائیل ممکن است از طریق تهدید، تلاش کند در چارچوب جنگ روانی که علیه حزب‌الله رهبری می‌کند، قدرت کسب کند. چرا که این حزب را دومین تهدید راهبردی پس از ایران و قبل از سومین تهدید یعنی گروه‌های فلسطینی در نوار غزه می‌داند.

در همین زمینه، تلویزیون عبری فاش کرد که حدود ۲۳۰ هزار راکت در تمام بردها و انواع مختلف به سمت رژیم اشغالگر هدایت شده است. همچنین تاکید کرد که حزب‌الله در رویارویی آتی روزانه حدود ۱۵۰۰ موشک به عمق اراضی اشغالی شلیک خواهد کرد.

این تلویزیون افزود: اسرائیل در نبرد بعدی در معرض تهاجم نیروهای ویژه حزب‌الله در نزدیکی مرزها قرار خواهد گرفت و در عین حال به این نکته اشاره کرد که حزب‌الله صدها هواپیمای بدون سرنشین دارد که اکثر آنها تهاجمی هستند و ماموریت مقابله با آنها به نیروی هوایی اسرائیل سپرده شده است.

به گفته منابع امنیتی تل‌آویو، سامانه‌های هشدار زودهنگام فعال و تلاش خواهد شد تا تعداد نیروها در این عملیات به حدود ۷۵۰ هزار تن کاهش یابد؛ اما مهم‌ترین نکته در آخرین مانور ارتش اشغالگر این است که این ارتش به دنبال اتکا به فرضیه‌ای مبتنی بر وقوع کمترین تلفات ممکن در قیاس با حجم نبرد و استفاده از کمترین تعداد موشک‌هایی بوده که به اهداف خود اصابت کردند.

فرماندهان ارشد ارتش صهیونیستی نیز مدعی شدند، سامانه‌های دفاعی آماده سرنگون کردن موشک‌های وارد شونده به مکان‌ها و پایگاه‌های نظامی حساس هستند. زیرا بر اساس اذعان مقامات اسرائیلی، هر نقطه از اراضی اشغالی رژیم در تیررس موشک‌های حزب‌الله است، از جمله فرودگاه بین‌المللی بن گوریون و کوره اتمی در دیمونا.

سناریوی این مانور با اظهارات فرمانده تیپ شمال در جبهه داخلی که در سایت روزنامه معاریو منتشر شده است در تعارض است. وی گفته است که جنگ بعدی با حزب‌الله در جبهه شمالی و در داخل بسیار سخت خواهد بود. زیرا حزب الله بیش از صد هزار موشک از بردهای مختلف دارد، یعنی هیچ منطقه امنی در اراضی اشغالی اسرائیل وجود ندارد.

شایان ذکر است، علیرغم پیام‌های اطمینان بخش مقامات صهیونیستی به شهرک نشینان، تصمیم‌سازان در تل‌آویو به خوبی می‌دانند که کنار گذاشتن جبهه داخلی از رویارویی آتی با (حزب الله) به امری غیرممکن تبدیل شده است. بنابراین، شهرک نشینان اسرائیلی که فریب اکاذیب دستگاه‌های نظامی و امنیتی را نمی‌خورند، در حالتی از ترس، وحشت، دلهره و اضطراب به سر ‌می‌برند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید