رسانه صهیونیستی ادعا کرد:

اسرائیل به مذاکرات وین نماینده فرستاد

کدخبر: ۴۷۶۶۲۶
رژیم صهیونیستی «جوشوا زارکا» را برای دیدار با سرپرست تیم مذاکره‌کننده آمریکا و همچنین سایر کشورهای دخیل در مذاکرات وین روانه این شهر کرده است.
اسرائیل به مذاکرات وین نماینده فرستاد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس یک رسانه صهیونیستی امروز سه‌شنبه مدعی شده رژیم صهیونیستی برای نخستین بار نماینده‌ای را عازم محل برگزاری مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین کرده است.

طبق گزارش پایگاه صهیونیستی «والانیوز» رژیم صهیونیستی «جوشوا زارکا»، معاون مدیر کل امور راهبردی در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی را برای دیدار با سرپرست تیم مذاکره‌کننده آمریکا و همچنین سایر کشورهای دخیل در مذاکرات وین روانه این شهر کرده است. 

مطابق این گزارش، زارکا روز گذشته با «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار کرد و قرار است امروز سه‌شنبه با سران تیم‌های حاضر در مذاکرات وین دیدار کند.

یک مقام صهیونیستی در گفت‌وگو با «والانیوز» مدعی شد که زارکا به غیر از هیئت ایران با تمامی طرف‌های حاضر در مذاکرات دیدار خواهد کرد.

مطابق این گزارش، تصمیم‌گیری برای ارسال این مقام صهیونیستی به وین بعد از ارزیابی‌های انجام‌شده در هفته گذشته در وزارت خارجه اسرائیل اتخاذ شده است. «یائیر لاپید»، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با این پیشنهاد موافقت کرده است.

این نخستین باری است که رژیم صهیونیستی بعد از آغاز مذاکرات رفع تحریم‌‌ها، نماینده‌ای را عازم وین کرده است.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است.

ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

ایران علاوه بر این در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد.

علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیا است و با حمایت‌های آمریکا برنامه تسلیحات هسته‌ای خودش را از نظارت‌های بین‌المللی دور نگاه داشته است.

دولت «جو بایدن» مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید