بعد بهبودی از کرونا، بدن مقاوم‌تر می شود؟

کدخبر: ۴۷۶۶۴۵
اقتصادنیوز: افراد بعد از ابتلاء به کووید ۱۹، تا 20 ماه دارای آنتی‌بادی‌هایی هستند.
بعد بهبودی از کرونا، بدن مقاوم‌تر می شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز، یک مطالعه جدید نشان می دهد که اگر قبلاً مبتلا به کووید ۱۹ شده اید، آنتی‌بادی‌های طبیعی شما ممکن است تا ۲۰ ماه دوام بیاورند. با این حال محققان هشدار می‌دهند که یافته‌های جدید لزوماً به این معنا نیست که شما در برابر عفونت مجدد محافظت می‌شوید و واکسن‌ها همچنان بخش مهمی از استراتژی پیشگیری از کووید ۱۹ هستند.

دکتر «اتو یانگ»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کالیفرنیا، می‌گوید: «این مطالعه به ما می‌گوید که افراد بعد از ابتلاء به کووید ۱۹، دارای آنتی‌بادی‌هایی هستند.»

برای این مطالعه، محققان میزان آنتی‌بادی‌ها را در خون ۸۱۶ بزرگسال آمریکایی واکسینه نشده اندازه‌گیری کردند. محققان در ۹۹ درصد از افرادی که گفته بودند نتیجه آزمایش کووید ۱۹ شأن مثبت بوده است، آنتی‌بادی پیدا کردند. همچنین در ۵۵ درصد از افرادی که معتقد بودند کووید ۱۹ دارند اما هرگز آزمایش نداده بودند؛ و در ۱۱ درصد که فکر نمی‌کردند هرگز به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند، آنتی‌بادی یافت شد.

به گفته محققان: «تقریباً همه افراد مبتلا به عفونت کووید ۱۹ اثبات شده، آنتی‌بادی داشتند و به نظر می‌رسد این آنتی‌بادی‌ها برای مدت طولانی باقی می‌مانند».

با این حال، محققان هشدار می‌دهند هیچ سطحی از آنتی‌بادی تضمینی برای عفونت مجدد نیست.

یانگ خاطرنشان کرد: «مطالعات دیگر نشان داده‌اند که آنتی‌بادی‌های طبیعی کووید ۱۹ با گذشت زمان، اغلب در حدود شش ماه، از بین می‌روند.»

وی در ادامه افزود: «افرادی که بیماری کووید ۱۹ شدیدتری داشتند، سطح آنتی‌بادی بالاتری دارند، اما برای همیشه از آنها محافظت نمی‌کند.»

محققان تاکید می‌کنند در صورت امکان واکسن بزنید، در مکان‌های عمومی ماسک بزنید، فاصله اجتماعی را رعایت کنید و در هنگام بیماری در خانه بمانید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید