الویری:

میلیاردها دلار در زمان احمدی‌نژاد بر باد رفت/ او باید محاکمه شود

کدخبر: ۴۷۶۷۹۹
الویری گفت: باید محاکم عادلانه‌ای تشکیل شود تا کسانی که در دوران احمدی‌نژاد موجب تضییع اموال و حقوق ملت شدند، مورد پرسش و بازخواست قرار بگیرند.
میلیاردها دلار در زمان احمدی‌نژاد بر باد رفت/ او باید محاکمه شود

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از قرن نو، خبرها حاکی از آن است که محمود احمدی‌نژاد خود را برای شرکت در اجلاس بین‌المللی اقتصادی «داووس» آماده می‌کند، خبری که از سوی یکی از نزدیکانش علنی شد. او طی چندماه اخیر دو سفر خارجی دیگر به امارات و ترکیه نیز داشته است. آزادی عمل احمدی نژاد و در مقابل محدودیت های برخی دیگر از مقامات پیشین چون سیدمحمد خاتمی سوال برانگیز شده است.

مرتضی الویری، نماینده ادوار مجلس و فعال سیاسی اصلاح طلب، می‌گوید محمود احمدی‌نژاد به عنوان یک ایرانی حق دارد که از کشور خارج شود و اجازه فعالیت به او خدشه‌ای به قوانین موجود وارد نمی‌کند اما باید مسئولانپاسخ بدهند که چرا در قبال سایر مقامات و فعالان سیاسی این آزادی وجود ندارد و آنها هر روز با محدودیت‌های بیشتر مواجه می‌شوند.

احمدی‌نژاد حق خروج آزادانه از کشور را دارد

مرتضی الویری فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با قرن نو درباره فعالیت‌های آزادانه محمود احمدی‌نژاد پس از قدرت گرفتن دولت سیزدهم، اظهار داشت: صدور مجوز خروج به محمود احمدی‌نژاد جهت شرکت در اجلاس های بین‌المللی و یا سفرهای شخصی خارجی کار پسندیده‌ای است، زیرا هر فرد ایرانی حق دارد آزادانه از کشور خارج شود. قطعا سفرهای خارجی احمدی‌نژاد نیز خدشه قانونی ندارد.

وی گفت: تنها کسانی نباید اجازه خروج از کشور را داشته باشند که در محاکم قضایی محکوم شده و قصد فرار از کشور را دارند.

چرا خاتمی ممنوع الخروج شده است؟

این سیاستمدار اصلاح‌طلب با انتقاد از رفتار دوگانه حاکمیت با رؤسای جمهور پیشین، بیان داشت: سوال اینجاست که چرا فردی همچون سیدمحمد خاتمی اجازه خارج شدن از کشور را ندارد. نکته تأمل برانگیز ماجرا از این قرار است که حتی دلایل این ممنوع الخروج بودن نیز اعلام نمی‌شود.

الویری یادآور شد: محدودیت‌های آقای خاتمی تنها در موضوع خروج از کشور نیست و حتی شاهد هستیم که رییس‌جمهور پیشین ایران در تمامی رسانه‌ها ممنوع التصویر هستند و بسیاری محدودیت دیگر نیز برای ایشان اعمال می‌شود.

احمدی‌نژاد تریبون دارد، اما خاتمی را ممنوع التصویر کرده‌اند

شهردار اسبق تهران بیان داشت: بنده حتی معتقدم احمدی‌نژاد حق دارد کار رسانه‌ای خود را آزادانه پیش ببرد، اما باید این سوال پاسخ داده شود که چه کسانی در جامعه جلوی آزادی افرادی همچون سیدمحمد خاتمی را گرفته‌اند.

هیچ عزمی برای پایان دادن به حصر موسوی وجود ندارد

وی تصریح کرد: باید نهادهای مسئول پاسخ بدهند که چرا فردی همانند میرحسین موسوی که ۸ سال در بدترین شرایط جنگی کشور را اداره کرد، امروز در یک حصر طولانی مدت قرار دارد. متاسفانه برای پایان دادن این حصر غیرقانونی نیز هیچ اقدامی تا به امروز صورت نگرفته است.

باید احمدی‌نژاد در یک دادگاه عادلانه محاکمه شود

این سیاستمدار اصلاح‌طلب در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به عملکرد ضعیف دولت‌های تحت امر احمدی‌نژاد، گفت: باید محاکم عادلانه‌ای تشکیل شود تا کسانی که در دوران احمدی‌نژاد موجب تضییع اموال و حقوق ملت شدند، مورد پرسش و بازخواست قرار بگیرند.

میلیاردها دلار در زمان احمدی‌نژاد بر باد رفت

وی تأکید کرد: عملکرد شخص محمود احمدی‌نژاد در جایگاه رییس دولت با نقدهای فراوانی همراه است. برای مثال باید ایشان پاسخ بدهند که چرا با فروش ۷۰۰ میلیارد دلار نفت تنها رشد اقتصادی ۳۲ درصدی را در یک بازه زمانی ۸ ساله رقم زد، در حالیکه مرحوم هاشمی رفسنجانی توانست با فروش ۱۱۹ میلیارد دلار نفت، یک رشد ۷۰ درصدی برای اقتصاد ایران ایجاد شد.

الویری در پایان بیان داشت: بنده حتی معتقدم احمدی‌نژاد باید فرصت شرکت آزاد در انتخابات ریاست‌جمهوری را پیدا کند، اما این فرصت برای جریانات منتقد او نیز ایجاد شود تا آنها نیز در یک فضای کاملا آزاد بتوانند فجایع دولت نهم و دهم را برای مردم تشریح کنند و آن زمان مردم درباره رأی دادن به چنین فردی که کارنامه بسیار بدی از خود به جا گذاشته، تصمیم بگیرند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید