آمار کودکان بستری مبتلا به امیکرون اعلام شد

کدخبر: ۴۷۶۸۲۸
اقتصادنیوز: فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونای تهران اعلام کرد که بر اساس جدیدترین آمارها اکنون ۱۹.۵ درصد بستری‌ها در تهران را گروه سنی زیر ۱۰ سال تشکیل می‌دهند.
آمار کودکان بستری مبتلا به امیکرون اعلام شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دکتر علیرضا زالی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در سویه دلتا میزان بستری کودکان حدود ۵ تا ۶ درصد بود اما در امیکرون رشد چشمگیری در درصد بستری کودکان را در همه شهرها به ویژه تهران شاهد هستیم که نیازمند مراقبت بیشتر از کودکان است.

وی با بیان اینکه اکنون ۱۶۹ کودک در بیمارستان‌های تهران به دلیل ابتلا به سویه امیکرون بستری هستند، اظهار داشت: این تعداد اکنون در بیمارستان ها به دلیل ابتلا به کرونا بستری شده اند و ممکن است تعدادی نیز با علائم خفیف‌تر در منزل مراقبت ویژه از آنها صورت گیرد که به همین منظور والدین حتما باید مراقبت بیشتری از کودکان زیر ۱۰ سال خود داشته باشند.

زالی خاطرنشان کرد: در این سویه کودکان بیشتر در معرض خطر هستند و تعدادی از این کودکان نیز در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان ها بستری هستند.

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونای کلانشهر تهران ادامه داد: به دلیل ابتلای کودکان زیر ۱۰ سال به امیکرون مراقبت بیشتری از این افراد نیاز است؛ چرا که در حال حاضر ۳۷ نفر از این کودکان در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های تهران بستری هستند و باید قبل از رسیدن به وضعیت وخیم و بستری در این بخش ها، حتما کودکان را با علایم شدید به بیمارستان ها ارجاع داد.

زالی با بیان اینکه خطر ابتلا به سویه امیکرون در کودکان جدی است، گفت: با توجه به اینکه کودکان زیر ۲ سال هم امکان استفاده از ماسک ندارند و خطر سویه امیکرون برای آنها بیشتر است، توصیه می شود در صورت وجود علایمی از امیکرون حتما والدین فرزندان خود را به بیمارستان ببرند زیرا امکان ابتلای مشکلات تنفسی در این گروه سنی وجود دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۸ بیمارستان تهران به صورت ویژه آماده پذیرش بیماران مبتلا به کرونا هستند تا در صورت داشتن علایمی حاد از کرونا در این مراکز بستری شوند.

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونای کلانشهر تهران همچنین اظهار داشت: تمام بیمارستان های کودکان نیز آماده پذیرش کودکان مبتلا به امیکرون هستند اما بهترین روش و کار در این دوره ویروس کرونا که ممکن است کودکان را درگیر کند، رعایت تمام پروتکل های بهداشتی از سوی والدین، عدم حضور کودکان در محیط های شلوغ و میهمانی ها و دورهمی ها است چون یک فرد آلوده می تواند تمام افراد حاضر در یک جمع خانوادگی را مبتلا کند.

به گزارش ایرنا، دکتر سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت نیز با اشاره به گسترش امیکرون در کشور، گفته است: در موج ششم کرونا، درگیری کودکان با این بیماری افزایش یافته و به همین دلیل، تقویت زیرساخت های بیمارستانی در این حوزه یکی از برنامه های معاونت درمان وزارت بهداشت است و به همین منظور منابع لازم برای اضافه کردن ۴۰۰ تخت دیگر در بخش مراقبت های ویژه کودکان (PICU) تامین شده و در هفته های آینده، این تخت ها به ظرفیت بیمارستان های کشور افزوده می شود.

به گفته وی، کمیته علمی کشوری کرونا نیز بر تقویت بخش های مراقبت های ویژه کودکان (PICU) تاکید کرده است به همین منظور تا ۱۰ روز پیش ۵۹۲ تخت مراقبت های ویژه کودکان در کشور وجود داشت اما در طول یک هفته، ۱۰۳ تخت جدید خریداری، توزیع و راه اندازی شد که این تخت ها در کشور در طول یک هفته حدود ۲۰ درصد رشد داشته است.

طبق اعلام وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را در کشور از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۴ هزار و ۲۳۸ نفر رسید. همچنین ۱۶ هزار و ۳۱۰ نفر نیز بیماران جدید شناسایی شده است.

۳۶۰۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

در حال حاضر ۲۴۷ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۱۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۸۹ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهری در وضعیت آبی به سر نمی برد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید