هشدار مهم درباره وضعیت غیرقابل قبول رعایت پروتکل‌های بهداشتی

کدخبر: ۴۷۶۹۸۰
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی در کشورمان قابل قبول نیست و باید به آن توجه بیشتری کنیم.
هشدار مهم درباره وضعیت غیرقابل قبول رعایت پروتکل‌های بهداشتی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، یونس پناهی عصر امروز در مراسم معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان اظهار کرد: درصد قابل توجهی از فارغ التحصیلان ما از کشور خارج می شوند چراکه بین علم و صنعت فاصله بزرگی ایجاد کردیم و این دو هیچ ارتباطی با هم ندارند.

وی با بیان اینکه در وزارت بهداشت به دنبال اجرای طرح های تحقیقاتی در راستای حل مشکل هستیم، افزود: ۲۵۰ دانشمند برجسته جزو  یک درصد دنیا در کشور داریم و توقع ما از این محققان این است که نخبگان را تشویق کرده و دانش خود را به نوآوری تبدیل کنند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در حوزه کووید۱۹ کشور با امتحان بزرگی مواجه شد و یک امتحان الهی بود، تصریح کرد: درایت مسئولان باعث شده که کرونا را با نمره قابل قبولی نسبت به کشورهای پیشرفته مدیریت کنیم.

پناهی با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در کشورمان قابل قبول نیست و باید به آن توجه بیشتری کنیم، یادآور شد: فعالیت های روزمره با رعایت پروتکل های بهداشتی منافات دارد اما با این وجود به برکت واکسیناسیون و مراکز تحقیقاتی و دانشگاه ها وضعیت ما در حوزه کرونا بد نیست.

وی از وجود ۷۹۰ مرکز تحقیقاتی در کشور خبر داد و تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی گلستان ۹ مرکز تحقیقات دارد که در خواست ما این است یکی از مراکز تحقیقاتی گلستان به تهدیدات بیولوژیک بپردازد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه آسیبی که از کرونا دیدیم در هشت سال جنگ تحمیلی ندیدیم لذا باید به آن توجه کنیم، یادآور شد: یکی از موضوعاتی که در مراکز تحقیقاتی باید به آن توجه شود بیماری های لاعلاج است، همچنین گیاهان دارویی و طب سنتی و اسلامی موضوعات دیگری است که باید به آن توجه شود، در واقع این سیاست هایی است که اگر همکاران ما در استان گلستان به آن بهاء بدهند در کشور نیز آن را دنبال خواهیم کرد.

رعایت پروتکل های بهداشتی قابل قبول نیست/ فعالیت ۷۹۰‌ مرکز تحقیقاتی در کشور

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید