خبر بد موسس فایزر-بیون‌تک به دنیا درباره کرونا!

کدخبر: ۴۷۷۰۷۱
اقتصادنیوز: درحالی‌که شرکت فایزر- بیون‌تک بر روی واکسن مخصوص سویه اومیکرون کار می‌کند، اوگور شاهین مدیر و یکی از بنیان‌گذاران شرکت بیون‌تک با بیان اینکه جهان برای مقابله با انواع آینده ویروس کرونا آماده‌تر می‌شود، گفت: «ما باید به این واقعیت عادت کنیم که تا ۱۰ سال آینده باید با ویروس زندگی کنیم.»
خبر بد موسس فایزر-بیون‌تک به دنیا درباره کرونا!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اندیپندنت علی‌رغم اینکه به نظر می‌رسید موارد سویه اومیکرون در اروپا رو به کاهش است، اما شاهین گفت که این آخرین موج ویروس نخواهد بود.

او افزود: به وجود آمدن انواع جدید ویروس اجتناب‌ناپذیر است، زیرا ویروس باز هم جهش می‌یابد که به‌طور بالقوه منجر به ترویج موارد جدید می‌شود.

به گفته اوگور شاهین، جهان در حال «ورود به مرحله‌ای است که درک بهتری از نحوه مقابله با ویروس پیدا کرده است. ما همیشه در حال یادگیری بیشتر هستیم و بهتر آماده می‌شویم.»

این شرکت که در آلمان مستقر است تابه‌حال بیش از یک میلیارد دوز واکسن ویروس کرونا فروخته است و هم‌اکنون نیز درحال‌توسعه واکسن مخصوص سویه اومیکرون است.

شاهین گفت که انتظار می‌رود اولین داده‌های آزمایشی برای واکسن‌های سفارشی در ماه مارس منتشر شود.

او همچنین به روزنامه آلمانی بیلد گفته است که در صورت لزوم، اولین نمونه‌های واکسن تولیدی برای سویه اومیکرون در ماه «آوریل» یا «مه» توزیع می‌شود.

پیش‌تر شرکت‌های دارویی فایزر- بیون‌تک ثبت‌نام داوطلبان برای آزمایش بالینی واکسن جدیدی را که خاص مصون‌سازی در برابر سویه اومیکرون ویروس کرونا است را آغاز کرده‌ است.

کاترین یانسن، رئیس بخش پژوهش واکسن فایزر، در اطلاعیه‌ای گفت در حالی‌که داده‌های موجود نشان می‌دهد واکسن‌های یادآوری (تقویتی) می‌توانند از افراد در برابر پیامدهای وخیم ابتلا به سویه اومیکرون محافظت کنند، شرکت فایزر از روی احتیاط، واکسن جدید را تکمیل خواهد کرد.

آزمایش‌های بالینی در آمریکا و آفریقای جنوبی روی ۱۴۲۰ فرد ۱۸ تا ۵۵ ساله انجام خواهد شد. یکی از سخنگوهای فایزر گفت که افراد گروه سنی بالاتر در این آزمایش شرکت نخواهند داشت، زیرا هدف از این پژوهش آزمودن واکنش ایمنی بدن شرکت‌کنندگان پس از تزریق واکسن است، نه برآورد اثربخشی واکسن.

ویروس کرونا از آغاز شیوع آن در دسامبر سال ۲۰۱۹ در چین، تاکنون به مرگ ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در جهان منجر شده است.

 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید