راز میز جنجالی پوتین به روایت سازنده آن!

کدخبر: ۴۷۷۱۷۷
اقتصادنیوز: میز شش متری لاکی سفید ولادیمیر پوتین با ورق‌های طلا تزیین شده، اخیرا دست‌مایه شوخی و طنز کاربران شبکه‌های اجتماعی شده است.
راز میز جنجالی پوتین به روایت سازنده آن!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، میز معروف و پرحاشیه ولادیمیر پوتین که برخی از رهبران جهان را در پشت خود نشانده سازنده‌ای ایتالیایی دارد. ریناتو پولونا مدیرعامل شرکت مبلمان سازی اوک OAK ایتالیا سازنده آن است. این میز سال ۱۹۹۵ به کرملین تحویل داده شده و تنها قسمتی از سفارش ۲۰ میلیون یورویی آنها بوده است. این شرکت فضای داخلی یکی از ساختمان‌های کرملین را طی سال‌های ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۷ میلادی که به مساحت ۷ هزار متر مربع بوده نیز طراحی و بازسازی کرده است.

 

این میزمنحصر بفرد حدود شش متر طول و دو و نیم متر عرض دارد وجنسش از چوپ راش درختان کوه‌های آلپ است و به نرخ امروز معادل ۱۰۰ هزار یورو ارزش دارد.

ریناتو پولونا می گوید:«میزمکانی‌است که در پشت آن غذا می‌خوریم، بازی می‌کنیم، سرگرم می‌شویم. همچنین جایی ‌است که برای جنگ تصمیم می‌گیریم یا آتش‌بس امضا می‌کنیم. امیدوارم این میز، خوش شانسی به‌همراه بیاورد و منجر به جنگ نشود.»

طراحی و کیفیت صنایع دستی ایتالیایی دراکثر جاها بسیار محبوب است. موفقیت میز بیضی شکل که تصویر آن در فضای مجازی منتشر شده است، به او ایده هایی داده است:«با این همه سروصدایی که این میز به پا کرده، فکر خوبی است که تولیدش را از سر بگیریم.»

میز شش متری لاکی سفید که با ورق‌های طلا تزیین شده، اخیرا دست‌مایه شوخی و طنز کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز شده است. از میز پینگ پنگ و پیست اسکی رو یخ گرفته تا الاکلنگ و میز آخرین شام داوینچی. بتازگی ولادیمیر پوتین برای گفتگو با رهبران دو کشور مهم اروپایی یعنی امانوئل ماکرون و اولاف شولتش از این میز استفاده کرده بود. ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران هم در جریان سفر اخیر خود به مسکو موفق نشد به مرد شماره یک کرملین از این فاصله نزدیکتر شود.

از دیگر مشتریان این شرکت شیوخ عرب و خانواده های سلطنتی کشورهای خاورمیانه هستند. دیکتاتورهای سابق مانند معمر قذافی لیبیایی یا صدام حسین عراقی نیز قبلا به این شرکت مبلمان‌سازی سفارش‌هایی داده بودند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید