زلنسکی: به اقدامات تحریک آمیز پاسخ نمی دهیم!

کدخبر: ۴۷۷۴۰۴
رئیس‌جمهور اوکراین گفت: ما به اقدامات تحریک آمیز پاسخ نمی دهیم و مشتاق برقراری صلح تنها از طریق دیپلماسی هستیم.
زلنسکی: به اقدامات تحریک آمیز پاسخ نمی دهیم!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، در حالی که تنش‌ها و درگیری‌ها در منطقه دونباس بین ارتش اوکراین و جمهوری‌های خودخوانده «دونتسک» و «لوهانسک» روز شنبه (امروز) وارد سومین روز خود شده است، رئیس‌جمهور این کشور از عزم کی‌یف برای توسل به دیپلماسی سخن گفت.

رویترز گزارش داد، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین روز شنبه اعلام کرد که اوکراین به اقدامات تحریک آمیزی که در منطقه شرقی دونباس انجام می‌شود، پاسخ نخواهد داد.

زلنسکی که برای شرکت در نشست «کنفرانس امنیتی مونیخ» به آلمان سفر کرده است، پُستی در صفحه اینستاگرام خود با موضوع تنش‌های خبرساز روزهای اخیر در منطقه شرقی دونباس منتشر کرد.

رئیس‌جمهور اوکراین در این پُست نوشت: «ما به اقدامات تحریک آمیز پاسخ نمی دهیم و مشتاق برقراری صلح تنها از طریق دیپلماسی هستیم».

به گزارش ادعایی رویترز، این اظهارنظر ولودیمیر زلنسکی در حالی مطرح شده که اوکراین با احتمال حمله نظامی روسیه مواجه است چرا که روسیه بیش از ۱۰۰ هزار نیروی نظامی در نزدیکی مرزهای اوکراین مستقر کرده است البته روسیه هرگونه تدارک برای حمله به اوکراین را انکار می‌کند.

تاکید زلنسکی بر پیگیری صلح در منطقه دونباس اوکراین از طریق دیپلماسی در شرایطی صورت گرفته که ارتش این کشور امروز از کشته شدن یک نظامی در دونباس خبر داد. طی سه روز اخیر درگیری‌های ارتش اوکراین با جمهوری‌های خودخوانده دونستک و لوهانسک خبرساز شده است.

منطقه دونباس که شامل استان‌های لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین است، از سال ۲۰۱۴ و سرنگونی دولت وقت این کشور دچار تنش بوده است. سال ۲۰۱۴ به دنبال اعتراضات شدید مورد حمایت آمریکا و متحدان اروپایی، «ویکتور یانوکوویچ» رئیس‌جمهور وقت اوکراین که روابط خوبی با روسیه داشت، مجبور به فرار از کشور شد و به دنبال این تحولات، یک دولت حامی غرب در کی‌یف قدرت گرفت.

به دنبال این تحولات، در دونتسک و لوهانسک که جمعیت قابل توجی از آنها را روس‌تبارها تشکیل می‌دهند، اعلام خودمختاری کردند. مقام‌های دولت غربگرای اوکراین، بارها علیه روسیه درباره حضور نظامی و تجهیز تسلیحاتی لوهانسک و دونتسک ادعاهایی مطرح کرده‌اند اما مسکو این ادعاها را رد کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید