جزئیات جدید از سرقت عجیب یک پل در تهران

کدخبر: ۴۷۷۴۳۳
عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سرقت قطعات پلی در بزرگراه شهید همدانی گفت: اینکه پیمانکاری از شهرداری طلبی دارد، بیاید و برای وصول مطالباتش با جان مردم بازی کند، به هیچ وجه قابل قبول نیست.
جزئیات جدید از سرقت عجیب یک پل در تهران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین، ناصر امانی در واکنش به سخنان اخیر سردار رحیمی رئیس پلیس تهران که سارقان قطعات این پل را از پیمانکاران شهرداری اعلام کرده بود، توضیح داد: صحبت‌های سردار رحیمی تائیدی برحرف‌های من در جلسه اخیر شورای شهر است. چرا که از شواهد و قرائن نوع سرقت قطعات و ورقه‌های فلزی پل، مشخص بود که این نوع سرقت، سرقتی سازمان یافته است. برهمین اساس، در جلسه شورای شهر تهران نسبت به این موضوع تذکر دادم.

 

او اضافه کرد: نوع و شیوه سرقت نشان می داد که سارقان با اطلاع کافی و شناخت کامل از پل و با استفاده از امکاناتی مثل دستگاه برش، نیروهای کافی و خودروهای حمل که مجوز لازم برای عبور در منطقه را داشتند دست به چنین کار خطرناکی زده اند.

امانی با اشاره به اینکه این سارقان از پیمانکاران شهرداری بوده‌اند، گفت: اینکه پیمانکاری از شهرداری طلبی دارد، بیاید و برای وصول مطالباتش با جان مردم بازی کند، به هیچ وجه قابل قبول نیست.

حساسیت شورا نسبت به جان شهروندان

او اضافه کرد: گرفتن طلب پیمانکاران از شهرداری مراحلی دارد که باید طی شود. این مسیر هم معمولا زمان بر است. یعنی کسی که وارد کار پیمانکاری با مدیریت شهری می‌شود، از شرایط اطلاع دارد. البته نه تنها طولانی شدن مراحل دریافت طلب پیماکاران را تائید نمی‌کنیم، بلکه همیشه در شورا تاکیدبر این داریم که پرداخت پول پیمانکار باید به موقع انجام شود. اما حالا به هر دلیل اگر این پروسه به تعویق افتاد، نمی‌تواند مجوزی برای این باشد که پیمانکار دست به چنین اقداماتی بزنند که خصوصا با جان شهروندان در ارتباط است. چرا که  این موضوع، یعنی امنیت جانی مردم، بخشی است که ما به عنوان نمایندگان مردم درشورای شهر و همچنین شهرداری، نسبت به آن حساس هستیم.

امانی افزود: اگر خدایی نکرده مدیریت شهری دیر متوجه می‌شد و حادثه بدی مثل سقوط خودرو در محل رخ می داد، مدیریت شهری علاوه بر سرقت، باید پاسخگوی جان از دست رفته همشهریان هم باید می‌بود.

جزئیات بیشتر از سرقت عجیب پل در پایتخت

پیگیری پرونده تا مجازات عاملان

او گفت: شهرداری تهران حتما این پرونده را تا آخر و حصول نتیجه برای تنبیه و مجازات قانونی عاملانی که دست به چنین اقدام خطرناکی زده اند، پیگیری خواهد کرد.

ناصر امانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در جریان چهل و سومین جلسه شورا با اشاره به سرقت عجیب قطعات پل در بزرگراه شهید همدانی گفته بود که این اتفاق، حدودا یک ماه مسیر را مسدود و تردد شرق به غرب را متوقف کرده است. او همچنین با اشاره به ضعف در نظارت آنلاین بر سازه‌های سنگین شهر، نسبت به خلاهای ایمنی و امنیتی در تهران، گفته بود که به استناد بند ۸ ماده ۷۱ قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا، نظارت بر حسن اداره، حفظ سرمایه و دارایی نقدی جنسی و اموال منقول و غیرمنقول یکی از وظایف جدی شوراهای شهراست.

حدود یک ماه پیش سرقت عجیبی در مسیر بزرگراه شهید همدانی و حکیم رخ داده بود. سرقت، ورق‌های فولادی و سنگین وزنی که با برنامه ریزی و حساب‌شده انجام شده بود، تردد را در مسیر مذکورغیر ممکن کرده بود.

چهارشنبه هفته گذشته سردار رحیمی،رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۱۴ نفر ازعاملان سرقت قطعات پل شهید همدانی خبر داد و گفت:  با دستگیری این افراد، مشخص شد که سارقان از پیمانکاران همان پل بودند و البته در حال حاضر هم ازسوی پلیس به مرجع قضایی تحویل داده شده و در زندان هستند. این افراد پیچ‌های پل را باز کرده و به سرقت بردند و با این اقدام خود ایمنی پل را با مشکلات جدی روبه رو کرده بودند.

کد خبر 658015

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید