افرادی که ریفلاکس دارند از خوردن این گیاه خودداری کنند

کدخبر: ۴۷۷۶۹۷
اقتصادنیوز: یک متخصص طب سنتی با بیان اینکه ترخون سبزی بسیار مفید برای رفع سکسه است, گفت: نعناع و ترخون اشتها آورهای بسیار خوبی هستند همچنین سبزی نعناع و عرق آن برای مبتلایان به ریفلاکس مضر است.
افرادی که ریفلاکس دارند از خوردن این گیاه خودداری کنند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز، مهراد میرکریمی متخصص طب سنتی درباره خواص برخی سبزی‌ها از دیدگاه طب سنتی اظهار داشت: سبزی‌ها گیاهان دارویی هستند که بر سلامت بدن بسیار تاثیر گذارند.

به گفته وی سبزی ترخون از دیدگاه طب سنتی دارای درجه  3 گرمی است یعنی میزان گرمی ترخون نسبت به ریحان و نعناع بیشتر است.

گرم مزاجان مرزه و ترخون را با احتیاط مصرف کنند

این متخصص طب سنتی عنوان کرد: کسانی که گرم مزاج هستند نباید بیش از اندازه مرزه و ترخون مصرف کنند چرا که درجه گرمی سبزی‌های یاد شده بسیار زیاد است و موجب افزایش گرمی بدن گرم مزاجان می‌شود.

میرکریمی ادامه داد: توصیه می‌کنم که گرم مزاجان در کنار مرزه و ترخون از سبزی خرفه نیز استفاده کنند چرا که خرفه سرد و تر است و مصرف آن موجب تعادل گرمی مرزه و ترخون می‌شود.

ترخون سبزی بسیار مفید برای رفع سکسه است

وی افزود: ترخون سبزی بسیار مفید برای رفع سکسه است چرا که سکسکه به دلیل خوب نجویدن غذا, تند غذا خوردن و آب خوردن یا هر نوع نوشیدنی همراه با غذاست.

این متخصص طب سنتی اضافه کرد: نعناع در رفع بیماری‌های گوارشی سبزی بسیار عالی است و خیلی سفارش شده است و شاید معروف‌ترین گیاهی باشد که در عرصه طب سنتی ایران خاصیت زیادی دارد.

سبزی نعناع و عرق آن برای مبتلایان به ریفلاکس مضر است

میرکریمی گفت: در مصرف نعناع باید کمی دقت شود چرا که می‌تواند برای برخی از افراد ضرر داشته باشد. مواد موثره نعناع عضلات را از اسپاسم خارج می‌کند و می‌تواند عضلات محل اتصال مری و معده را شل کند و برای کسانی که بیماری ریفلاکس دارند توصیه می‌کنیم از نعناع استفاده نکنند.

وی خاطرنشان کرد: نعناع  و ترخون اشتهاآورهای بسیار خوبی هستند این درحالی است که تُرُب و تره ضدّ اشتها هستند و پیازچه نیز به اشتها آسیب وارد می‌کند.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید